Jag har flash:at/installerat Cyanogenmod 10.1.3 med gapps & det spelar ingen roll om jag väljer att installera/flash:a gapps eller inte för problemet består av följande:
Om jag har lyssnat på musik ett tag via Apollo (Standard-musikspelaren i CM) så vill telefonen eller CM antingen pausa eller höja samt sänka volymen (ibland allt samtidigt) när mikrofonen på mina Koss-hörlurar nuddar min haka eller min hals. Har även samma bekymmer med Samsung's orginal-lurar så därför misstänker jag att felet ligger i telefonen, men jag frågar här till den som är mer kunnig än mig inom ljudområdet.
Igår så lämnade jag in mina original-hörlurar till service för att avfärda eventuellt fel på dem.
Nu har problemet uppstått igen med mina Koss-hörlurar & det är irriterande. När man stänger ner Apollo så startas det igen & ibland så aktiveras även Google's röstsökning utan att jag ens har hållit in någon knapp (som det ibland kan krävas).
Snälla, hjälp mig.
I en dator så uppstår inte det här felet utan allt fungerar som det ska.
Tidigare så råkade jag flash:a/installera Samsung's egna nyaste rom från samfirmware eftersom att jag inte visste att de hade aktiverat KNOX för att förhindra rootning. Kan det ha med det att göra?
Jag märker att en del appar avslutas oväntat fastän jag inte har installerat en nyare variant av appen än den som finns i Google Play-butiken.
Tänkte på att Samsung kanske fortfarande styr telefonen även fastän jag har rootat & byttt rom för KNOX är ju redan flash:ad en gång & så vitt jag förstår så kan man aldrig få bort det när det väl är inlagt.
Hoppas att någon delar detta problem med mig.
Last edited: Aug 15, 2014