Cyanogenmod 6 för Milestone

Discussion in 'Milestone/Droid' started by peter233, Sep 22, 2010.

1. peter233

peter233 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

http://android.doshaska.net/cm6

Någon som testat och kan skriva en enkel steg för steg guide? Kör 2.1 med senaste uppdateringen som kom ut i förra veckan.

2. stefancrs

stefancrs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör den. Verkar fungera hyffsat sen jag slängde in hotfixen som löste #5 och #10 i issue-trackern. Tog även bort överklockningen, misstänkte att den gjorde saker lite labila (nandroid-backupen kör med en överklockning till 900MHz).

Jag kan nog inte riktigt skriva en steg-för-steg-guide, för anledningen till att jag öht slängde in den här var för att när jag för två dagar sen fick den senaste officiella uppdateringen så slutade min telefon boota. Den bara stannade vid M-loggan. Så jag fick hacka loss lite för att öht få den att leva igen.
    Men, TYP vad du behöver göra om du inte har gjort något av stegen:
    1) Flasha in en recovery only sbf som tillåter rootning
    2) Slänga in Open Recovery (eller dylikt, jag testade G.O.T's variant också men gillade inte den och tog Open Recovery istället) genom att lägga in update.zip etc på ditt minneskort och starta telefonen i Recovery-läge. Det gör du genom att hålla in kamera-knappen när du bootar telefonen.
    3) Factory reset / Wipe genom att boota i Recovery-läge igen.
    4) Lägga in nandroid-backupen för CM6 i rätt mapp på telefonen, boota i recovery, köra update.zip igen (din egen recovery, typ Open Recovery, försvinner vid varje boot) och sen köra nandroid restore.
    5) Factory reset / Wipe igen.

UNGEFÄR så. Hade jag fört anteckningar under processen OCH haft en fungerande telefon när jag började så hade jag kunnat skriva en mer exakt guide :)

3. stefancrs

MINA ENHETER

Även efter att man tagit bort överklockningen så får man bra resultat i Quadrant, antagligen pga att man (nästan) kör Android 2.2. Jag får 781, vilket är strax under Samsung Galaxy S (och en bra bit över Nexus One med 2.1).

Verkar dock ha lite sämre batteritid än innan, förr drog den nästan inget om jag lät den ligga över natten, nu tappar den en hel del.

4. stefancrs

MINA ENHETER

Slängde in senaste versionen igår, nu ska "suspend" fungera så batteriet borde räcka lite längre... Får se hur det klarar sig under dagen :)

5. infexis

infexis Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

CyanogenMod 4 life!
    Har nu kört det på alla mina android telefoner och aldrig har jag kunnat klaga på någonting.
    Verkligen en underbar ROM som kommer leva länge med oss :D