CyanogenMod 7.0.0 och WiFi tether

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Bonneville, 29 apr 2011.

1. Bonneville

Bonneville Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock
    Jag har en ganska nyrootad Desire och är väldigt nöjd med fördelarna det gav. Ett stort aber återstår dock och det är att få samma eminenta hotspotfunktion som när den var med original-ROM.

För det första kan jag inte ens koppla upp mig mot "wifi tether" som jag tror motsvarigheten heter. För det andra går det inte att välja WPA/WPA2 som det gjorde i FroYo, numera är det ju Gingerbread med CyanogenMod.

Jag har provat både den Wifi-thether som verkar finnas med i CyanogenMod och Barnacle Wifi Tether. PCn som jag försöker koppla upp ser att det finns ett ad-hocnät som har rätt SSID men det går inte att koppla upp och i Barnacle där man kan följa loggen i realtid vittnar ingenting om att en PC vill koppla upp sig. Jag har provat med WEP, utan WEP, "skip wpa_supplicant", bytt kanal etc utan effekt. Dessutom googlat på problemet men inte hittat något vettigt.

Är inte FroYo hotspot infrastructurenät och inte ad-hoc? Det var aldrig några problem att koppla upp sig när jag hade original-ROM.

Hur gör jag nu?

Jag har alltså
    CyanogenMod-7.0.0-Desire (Android 2.3.3)
    Basbandversion 32.49.00.32U_5.11.05.27
    ClockworkMod 2.5.0.7

Mycket tacksam för synpunkter och/eller förslag.

2. Bonneville

Bonneville Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock
    Hade lösningen på detta under näsan. Det finns fortfarande inbyggt under Inställningar/Trådlöst och nätverk/Internetdelning och mobil surfpunkt/

Konstigt ställe att gömma undan den funktionen...;) #fail

Nu funkar det utmärkt! Ber om ursäkt för att ha upptagit läsarnas tid. Älskar härmed förbehållslöst CyanogenMOD 7

3. Pixel67

Pixel67 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Bra att du hittade svaret själv :) Jag tänkte bara tipsa om att du kan lägga till en av/på-knapp för Wifi Tether i Notifikationsfältet så slipper du gå in så långt i inställningarna varje gång du ska sätta igång det :)

CyanogenMod Settings -> Interface -> Notification power widget -> Widget buttons -> Toggle Wifi AP (puh...)