CyanogenMod

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Byskebon, 26 okt 2010.

1. Byskebon

Byskebon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjenna! :) Är det nån av er som petat in CyanogenMod från Samdroid?
    Skulle vilja höra vad ni tycker om den, om den fungerar till dagligt användande osv!

/ Jesper

2. Jontatas

Jontatas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fungerar utmärkt, kört den ett tag nu. Tror man är relativt nära en Beta nu.
    Lite småsaker som inte fungerar, men inget man oftast behöver så som 2.2s inbyggda tethering.

/J

3. OskarEmilsson

OskarEmilsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Helt underbart, förutom det att video-uppspelningen för 2.2 inter funkar som det ska, och lite annat pill. just nu väntar jag på update som fixar video-uppspelning.

4. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Den funkar fint för mig också, visst allt är inte implementerat än men tillräckligt för att det ska kunna användas på ett bra sätt, alla fall för mig.

5. Mr_East

Mr_East Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nån av er som testat Angry Birds? Får inte det att fungera med senaste CyanogenMod och apps2sd.

6. Jontatas

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fungerar utmärkt för mig, förrutom grafikbugarna, men de har med drivrutinerna att göra antar jag.
    Fick dock unmounta SD-kortet och sedan köra en
    Kod:
    adb install
    ifrån datorn för att få in det.

/J

7. Byskebon

Byskebon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter ju grymt!! :D Apps2SD funkar det på samma sätt som med samdroidmod, dvs att alla apps man installerar hamnar på minneskortet? :)
    Hur är snabbheten, om man jämför med sdm+FE eller dvm optimized libsen tex?

/Jesper

8. Jontatas

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja, apps2sd fungerar likadant.
    Den är nog i samma klass som FE rent Mflop-mässigt, men jag tycker nog att känslan är att det flyter lite bättre.

/J

9. Mr_East

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Får inte kameran att fungera med CyanogenMod, fungerade inte med alpha 6,5 och trodde att alpha 7 skulle lösa problemet men det kvarstår. Nån som har nåt tips på hur man kan lösa det?

10. Jontatas

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Slå på lågljus inställningen (nattbilder). Det löser inte problemet helt då det beror av autoexponeringen men det hjälper. Andra förslag är att disabla compcache.

/J

11. PetterW

PetterW Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är lika nyfiken som trådstartaren.
    För alpha7 säger criminal att Hardware accelerated movie playing (DivX) inte fungerar (det kan jag nog leva utan). Vad är det mer för pill, förutom kameran (värre där...) som nämns här ovan, som inte funkar bra?

Edit: found it - helt klart läge att vänta lite för min egen personliga del...

Last edited: 2 nov 2010
  12. Mr_East

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kör senaste CyanogenMod alpha 7,2 och tycker den funkar helt ok för vardagligt bruk lite små saker som inte funkar men dom släpper 1 till 2 uppdateringar i veckan så är nog inte så länge kvar till en beta.

Har dock fått problem med sensorerna under resans gång och versionsuppdateringar så nu verkar dom inte fungera alls. Verkar inte vara nå andra som har problem med det i senaste releasen. Nån som vet vad man kan testa eller göra för att få igång sensorerna igen? Installerade en app som ska fungera som vattenpass men stod bara att den inte fick nån data av sensorerna.

13. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Det är väll inte det roligaste, men när något inte fungerar som det ska och jag inte vet hur jag ska fixa det så brukar alltid en ny installation och en factory reset funka, man tappar ju allt och man måste ladda ner och ställa in allt. Men det kan vara värt det ibland beroende på vad som är problemet såklart.

14. Mr_East

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo det börjar väl luta åt det men e ju så trist blir nog factory reset och formatering av SD kortet för att sedan testa om Froyos inbyggda apps2sd fungerar bra. Funderar även på att testa samdroids 2,2 rom nån som kör den och har några åsikter?

15. Mr_East

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Får inte in CyanogenMod alpha 7,3 på min lur säger bara bad file i recovery när jag provar att lägga in den. Har laddat ned filern från flera olika ställen med samma resultat. Nån som har några tips?

16. skrot

skrot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kolla hur stor filen är när den ligger på minneskortet. Jag har problem med detta tidigare i veckan när jag skulle slänga in en ny samdroid kitchen-build. Förstod inte varför filen var som den skulle när jag precis lagt över den på telefonens minneskort, men när jag kopplade bort den från datorn var storleken helt plötsligt 0 byte.
    Eftersom jag hade väldigt lite ledigt minne på minneskortet provade jag rensa lite, la in filen igen och då fungerade det.
    Om du upplever samma sak, prova rensa lite på minneskortet.

Nu vet jag inte riktigt hur det är, men det känns nästan (i och med detta) att det finns någon gräns för hur mycket som måste vara ledigt på minneskortet.

17. Jontatas

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

För mig brukar det bero mer av hur jag för över filen. Kör jag med adb push behöver jag ge hela pathen till sd-kortet (/mnt/sdcard), kör jag enbart adb push /sdcard brukar filen bli 0 byte stor.
    Om jag mountar sd-kortet och flyttar filer med en vanlig file explorer är det aldrig något problem.

/J

18. Mr_East

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testade nu att packa upp zip filerna jag dragit hem och ingen av dom går att packa upp, nån som har en länk till en zip som garanterat fungerar?

19. Jontatas

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

20. Mr_East

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER