Problem: D6603 dog mitt i natten

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av Richy Rich, 12 maj 2016.

1. Richy Rich

Richy Rich Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Tjaba.

Min Z3:a dog mitt i natten då den stod i laddaren. Sedan så startar den inte längre upp utan fastnar bara på sonyloggan.
    Har försökt med både sonys enga program och div flash program att få igång den men inget av programen verkar kunna skriva till telefonen.
    Sonys "service" vill ju självklart inte heller ta detta på garanti.
    Någon som har några tips på hur man kan lösa detta?
    (eller är det någon som har en trasig Z3:a att sälja? det enda som behöver fungera på den är "moderkortet", resten kan kvitta)

mvh Richy Rich

2. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Du har ju garanti kvar på telefonen.
    Det ska ju bara vara att lämna in den där du köpte den.

För du har väl inte hållt på och flashat ROMs och så...

3. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Kan du komma åt fastbootmode? Volym upp medans du kopplar in den till datorn, lyser det blå led?

4. Richy Rich

Mottagna gillanden:
    3
    Rospigg : Skickade den till Sony men de tyckte inte det var ett garantiärende.
    Tydligen så har det varit "yttre påverkan" (mitt i natten) på telefonen. De kunde dock inte säga exakt vad felet var. Funderade ett tag på att skicka till ARN men pallar nog inte det. Har inte försökt någon flashning eller dyl på den INNAN den pajjade. Detta försökte jag efter att jag fick den tillbaka från sony.

Honda : Nja, den kommer in i BÅDE fastboot mode OCH flashmode men sedan går inte inte göra något mer.
    Man läser ju en del om folk som får bootloop på dessa men då kommer de ju oftast till de blå vågorna i alla fall. Min bara hänger sig vid första sonyloggan.

5. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Jaha du är fast i bootloop alltså? Du kan prova med att flasha 6.0.1 officiell firmware. Är det något du har provat?

6. Richy Rich

Mottagna gillanden:
    3
    Det är just det som inte går.
    Datorn hittar telefonen men när det är dax att börja skriva till telefonen så händer det inget.
    I brist på något tekniskt intiligent att säga, så verkar det precis som om att minneskrestarna är döda... :-(

7. fontis

fontis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sony's support är katastrofal.
    Har haft massa problem med min telefon som de försökt undvika att fixa och ibland lyckats skylla på mig.
    Tänker aldrig mer köpa något från Sony. Kan inte lita på deras pajas-garanti.

Lider med dig, men bite the bullet och undvik Sony bara.

8. Richy Rich

Mottagna gillanden:
    3
    Fontis: Lika tragiskt som samt...
    Vad var det för fel på din lur då?

Utfäster en belöning på 500:- till den som kan ge info som leder till att jag kan få igång luren igen.
    / Richy Rich

9. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Läs mitt PM, jag vet precis vad som krävs för att få liv på den.
    Ingenting är fel på hårdvaran, inga kretsar är sönder, du kan komma åt fastboot, du behöver fastboot och en ftf fil och flasha. Svara gärna på PM. :)

10. fontis

fontis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja du, var ska jag börja?
    Har haft 4 skärmar med gula fläckar.
    Främre glaset har "självspruckit" två gånger. Bakre glaset sprängts ut en gång.
    Display-panelens lim har släppt från ramen kanske.... 8 gånger.
    Varje gång glaset spruckit har det börjat med gula fläckar.
    Sony skyllde på att jag slagit sönder telefonen, för att slippa ta det på garanti. (Nej, jag tappade inte telefonen. Den låg på bordet och sprack randomly mitt framför näsan på mig).

Allt som allt har jag fått betala en hel jävla del för att få den fixad själv, och av alla gånger så har Sony bara fixat en gång. En annan gång så sa jag att det var ramen som måste vara defekt eftersom glaset spricket självmant men Sony skyllde på mig och jag fick betala.... samtidigt som det i reparationsfakturan visar sig att Sony bytt ut ramen ändå :D.

Nä. Ingen jävla Sony nå mer.

11. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 191

MINA ENHETER

@Honda@Honda
    När du hjälpt RR att få igång sin telefon så kan du väl lägga upp instruktionerna här så vi andra utan telefonproblem men med stor nyfikenhet också får läsa lösningen.

Honda gillar detta.
  12. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Ja absolut, jag brukar oftast börja med PM så allt inte blir 100st posts bara. Men vad jag och RR kom fram till var att hans lagringsminne inte längre fungerar ingenting alls gick att göra, hitta telefonen gick utmärkt men att skriva över eller radera, läsa datan gick inte, otroligt synd.

För dem med liknande problem så tycker jag att ni ska börja med att ladda ned Flashtool och installera dess drivrutiner som ligger i C://Flashtool/drivers. Ladda sen ner en .ftf, sök då på "Z3 ftf" välj vilken som och placera filen i C//Users/username/.flashTool/firmwares. Sen dags att öppna upp flashtool och trycka på lightning symbolen och välja den firmware man valt. Sen talar programmet om för att koppla in enhet till Flashmode då gör man så att mobil avstängd, håll in volym ner och medans du håller ner koppla in usb till datorn och mobilen då så körs flashningen. Kan säga också att RR är den enda jag hört av ha problem med internaminnet dem 2 åren jag arbetat för huvudkontoret i sony, så jag har ingen förklaring till vad fasen kunde ha hänt... Tragiskt iallafall, och Sony supporten är ingen höjdare dem heller som prissätter en lagning på tok för högt.

En OFF Topic liten grej bara,
    Om någon skulle vilja testa senaste betan med fungerande stamina så skicka PM till mig. Det kommer kräva root och recovery.

Hare fint! :)

Last edited: 16 maj 2016
    Richy Rich gillar detta.