Fråga: Dags att byta ut?

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av Bullerskaft, 18 nov 2011.

1. Bullerskaft

Bullerskaft Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Börjar fundera om det är dags att gå vidare. Min x10 är min första androidlur och på det hela taget har jag varit nöjd. Men det hackiga ljudet man fick på köpet med gingerbread, samt att uppkopplingen via blutooth till min mv600 har börjat strula gör att det som tidigare var smidigt har i dag blivit irriterande.

Dock kvarstår frågan vad jag ska ha istället. Har testat en Galaxy s2 en helg, men den är för stor. testade jobbets Blackberry (fy fan) men det gick inte. Har även fingrat på en polares arc, men den kändes blek. Och HTC är så helvetes fula.

Funderar allvarligt på att gå tillbaka till fast telefoni :P

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Du är tyvärr inte ensam att se åt ett annat håll. Men jag är nog fortfarande sugen på just SE lurar. :-) Men fick ju också samma problem med luren, lämnat in på reparation nu för tredje gången, och hoppas på reklamation nu, eftersom en mobil skall ju fungera i 3 år minst. Visst egentligen inget fel på luren, men 2.3 skall och bör fungera på en lur som i princip har samma specs som Arc. Borde inte vara något problem att fixa tycker man ju. Men jag tror tyvärr att X10 börjar når sina 2 år av lovade uppdateringar och fixar och SE har ju redan sagt att de var ju inte nöjd själva med luren. Så de har uppenbart inte lagt om att skicka ut en buggfix till Xperia X10 på prioritet nummer 1 utan snarare möjligen långt ner på listan. Vilket är synd. Så många samtal man gjort till SE och ibland verkar det fortfarande som att alla där inte känner till problemet. Så jag vill ju ha en lur som funkar som det var tänkt, och visst det funkade inte i Xperia x10 vilket är sorgligt, men jag fick ändå känna på ett bra operativsystem som man trivs med. Så helt klart går jag förtillfället väldigt gärna vidare med en ny SE-modell.