Fråga: Dags att byta?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Thornblom, 30 maj 2012.

1. Thornblom

Thornblom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har en Nexus S som jag gillar väldigt mycket. Men nu på senare dagar har den fått spräckt skärm samt fuktskada. Fuktskadan har satt sig bakom skärmen som gör att den är "fläckig" samt ojämnt tryck-känslig.

Nu till frågan; Har jag tillräckligt med anledningar för att köpa en ny Galaxy Nexus?
    Är det ett tillräckligt stort steg för att vara värt ett nyköp även om min fungerar?
    Den finns ju att få tag på för ca 3500kr trots allt.

Vad säger ni som äger GN och ägt NS tidigare?

2. Zender

Zender Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Helt klart ett uppköp. Själv bytte jag från en Galaxy S som jag var väldigt nöjd med. Du kommer få en betydligt bättre telefon som i varje fall jag är extremt nöjd med.
    Det som talar emot ett byte är att du bör vara beredd att flasha om telefonen till yakju för att få tillgång till senaste uppdateringarna samt att det det faktiskt är en telefon som släpptes 2011 och det numer finns flera telefoner med kraftigare hårdvara.
    Att telefonen inte är helt ny avspeglar sig dock på priset som du själv nämnde.
    Mitt råd är att vill du köra ett rent android ui och inte är rädd för att flasha så köp :)

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

3. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 350
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    I dagsläget vet jag inte om jag hade köpt en Galaxy Nexus, visst den är reltaivt billig jämfört med andra toppmodeller, men den är å sin sida ingen riktig toppmodell längre, den är 1 år gammal och utvecklingen går väldigt snabbt.

Hade nog antingen köpt en annan modell eller väntat på nästa nexus.

4. Thornblom

Thornblom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för svar.
    Jag har gaft diverse HTC och någon Samsung tidigare, men aldrig gillat någon av dem lika mycket som de "rena" Nexus. Det känns som att jag antagligen skall köpa GN typ nu, eller inte alls.
    Jag vet dock inte om min Nexus S överlever till nästa Nexus kommer, och jag vill liksom inte ha HTC etc.

5. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Att byta från en Nexus S till en Galaxy Nexus skulle jag nog säga är 50/50 i dagsläget. Min sambo har en Nexus S och jag själv har en GN. Allting ser ju likadant ut. Det är mest Nexus S:ens hårdvara som kanske inte riktigt hänger med lika snärtigt som är den största skillnaden om man frågar mig.
    Tror du inte att din Nexus S håller fram till vinter och du inte hittar en begagnad Nexus S för typ 1500 spänn och fortfarande vill ha kvar Nexus-modellen så har du ju dock inte så mycket annat val än att köpa en GN. Annars hade jag faktiskt väntat till vinter.

6. Pelleponken

Pelleponken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När jag läste rubriken på tråden så tolkade jag det om det var dags att byta från GN. För mig börjar det verkligen bli dags att byta från GN. Signalproblem, seg lur, omstarter och låsningar. Att Samsung och Google dessutom håller på och skyller på varann om vem som ska uppdatera svenskköpta lurar är löjeväckande. Varför ska jag som kund behöva byta version på min lur bara för att tvinga fram en uppdatering? Nej, jag kommer aldrig kunna rekommendera någon att köpa en GN i dagsläget. Kanske ändrar jag uppfattning efter en ev uppdatering till 4.0.4. Just nu funderar jag mest på om jag ska byta telefon och om jag över huvudtaget ska fortsätta med Android. Jag har gett plattformen nästan tre år totalt med flera olika lurar men nu börjar tålamodet tryta.