Fråga: Dags att roota mobilen?

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by DroidShout, Aug 9, 2011.

1. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Hejsan

Nu har det gått en månad sen jag köpte min SGS2, fingrarna kliar efter att få roota mobilen. Men jag är osäker, och därför tänkte se ifall det är värt det och om jag kan få nå svar på de frågor som dyker upp i huvudet.

Först och främst, är det värt att roota sin GS2:a? Idag kan jag ju göra det mesta med min telefon, vissa saker som kräver root går ju icket men jag har inte känt nå direkt behov av dessa. Det som mest lockar är väl bara att kunna använda sig av olika roms och kanske hitta en stabil och snabb sådan, min telefon har på senaste dagarna börjat startas om helt random flera gånger per dag ibland.

Hur blir det sen om jag skulle vilja lämna in den på lagning eller något? Kan de se att jag rootat och på vilket sätt kan det påverka deras syn på felet?

Den ROM som ser mest lockande ut är MUI, hur ser den ut för SGS2? Är det någon som använder den just nu och kan berätta hur den funkar? Vilka andra grymma ROM:s finns det?

Kom gärna med alla tips och trix gällande våra underbara SGS2:or, vad är bra att ha när man rootat och hur man kan göra sin telefon lite sexigare med olika teman och så.

Jag vet att det blev mycket att läsa nu, men hoppas jag kan få hjälp ändå.

Tack!

Last edited: Aug 9, 2011
  2. kvadde

kvadde Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Superoneklick fixar din root + superuser

Om du vill unroota så trycker du bara på unroot så tar den bort superuser apk filen.

Så länge du inte lägger in en custom rom så är de igen fara. Annars så tar du backup på din orginal rom och flashar med Odin eller liknade.

Allt står på detta forum hur du ska göra.

3. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det är värt det kan ju bara du svara på.

Tycker framför allt att du ska ha ett intresse att lära dig nya saker och läsa,läsa,läsa..

Jag har testat en hel del olika rom och ska jag vara ärlig så är det väl inte så mycket du missar som "vanlig" användare.

Gillar helt klart Cyanogenmod7 bäst.
    MIUI gillar jag också riktigt mycket.

Men ingen av de är helt klara än.
    Man kan hitta nån bugg och vissa saker kanske inte funkar än.

Det jag gillar mest är att man med root kan frysa appar och med cwm ta backup på hela rom..Underklocka/undervolta är inte heller helt fel.

Men annars så klarar man sig rätt långt med att bara byta launcher och skaffa widgetlocker å fixa sgs2 som man vill .

Jag skulle roota med chainfire root

[08.08.2011][CF-Root v4.1] KE2/7/8, KF1/2/3/4, KG1/2/3/5/6/7 - su+bb+CWM4 - xda-developers

Om jag fattat det rätt så är det en mätare som registerar varje gång man flashar en "pirat" rom eller rootar telefonen.
    Dock kan den nollas med en usbjigg

DroidShout likes this.
  4. fluffen

fluffen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Flashade den som posten ovan länkade, funkade galant, bara följ instruktionerna EXAKT och välj rätt kernel till din mobil, i mitt fall KF3

5. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Tack för era svar, Cyanogenmod7 och MIUI är de Rom som siktet är inställd på faktiskt ifall jag skulle roota. Men som sagt så är de inte helt stabila just nu och det är en orsak till varför jag tvekar.

6. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla upp om de du kan klara dig utan de funktioner som de inte har nu eller i begränsad form.

Buggar bör du inte oroa dig över.
    Körde cm7 från nightly 1 utan minsta problem.
    Miui körde jag så fort den var duglig för att använda i vardagen.
    Fick en del program som FC med miui men ja la in en tidigare version så funka den fint.
    Ett tag sen ja körde den nu men..

Är du inte nöjd så flashar du nå annat.

Så använder du den inte i jobbet och kan offra lite tid om nå strular ska det inte vara några problem