Dags för ny Androidmobil, men vilken?

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by rytterstedt, Sep 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rytterstedt

rytterstedt Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Det har blivit dags att byta ut min gamla SGS3 mot någonting nytt nu när jag kan förnya mitt abonnemang igen. Frågan är bara vilken mobil som passar mig bäst. Det jag oftast sysslar med är att lyssna på musik (majoriteten av tiden jag är utanför hemmet har jag hörlurarna i öronen), "fotografera", surfa och kolla mail/sociala medier. Jag spelar aldrig och har nog inte haft ett spel installerat sen jag fick mobilen. Prioritering är väl bra batteritid, bra kamera och bra ljud även om jag gillar att ha en snabb mobil öht. Har kollat in de flesta tillverkas flaggskepp och skulle kunna köra med vilken mobil som helst av dessa men skulle gärna höra vad ni har för rekommendationer. Tidigare kört med en HTC Desire HD och som sagt min SGS3 och varit nöjd med bägge.

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Galaxy Note 4? Visserligen fallerar den nog lite på ljudsidan. Jag säger "nog" då jag inte exakt vet hur ljudet är eller om du menar genom högtalare eller med hörlurar i. Genom högtalare så är ljudet på HTC One M7 och M8 oslagbart bäst, men kamerorna är inte speciellt bra.

Med hörlurar har mer eller mindre alla mobiler bra ljud. Mycket beror på hörlurarna.

rytterstedt likes this.
  3. rytterstedt

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Galaxy Note 4 är verkligen en mobil jag skulle kunna vara mer än nöjd med. Det enda jag är lite rädd för är att den kanske är för stor. Nu skiljer det inte många millimeter mellan modellerna men jag är lite så... "hur ligger den i fickan när jag gymmar/löptränar?"
    Kör mest med in-ear, ett par JVC HA-FX80 eller Creative EP-630. Är inte så viktigt med bra ljud från högtalarna.

Förutom Galaxy Note 4 har jag kollat på HTC One M8, Galaxy S5 & Alpha, Sony Xperia Z3 och LG G3. Alla verkar vara riktigt bra mobiler. Hittar tyvärr inte Nexus 6 på prisjakt, men kanske värt att vänta på den?

4. Agorazo

Agorazo Youth Droid Medlem

Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Har också varit i valet och kvalet över vilken ny telefon jag ska välja. För mig blev det en S5 och är väldigt nöjd.

Ett tips är att läsa igenom de artiklar som Swedroid släppt nu i förra veckan kring hur nöjda ägarna av flaggskeppen är. Jag noterade att av S5, M8 och G3 så verkar det vara minst negativa kommentarer om S5:an. Den har också bra kamera vilket du efterfrågar...

Edit: det som gjorde att Z2 föll bort i slutändan var storleken. S5:an är ändå något mindre än alla (tror jag) de andra nämnda telefonerna, det tyckte jag var positivt!

rytterstedt likes this.
  5. rytterstedt

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Jo, S5 är väldigt intressant som mobil tycker jag. Men gillar inte Samsungs Knox och deras "warranty void"-tänk... Det är därför jag drar mig lite för S5 och Note 4...
    Just nu står det i alla fall mellan Note 4, S5 och Z3.

Thread Status:
Not open for further replies.