Dags för ny smartphon (0-3000kr)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Bassefrom, 2 apr 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Bassefrom

Bassefrom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Tänkte köpa en ny telefon då min Nokia X6 har sjungit på sista versen ett tag nu. Hade tänkt skaffa en android för max 3000kr. Har kollat på ZTE Blade II, Samsung Galaxy S Plus (som tyvärr slutat säljas i butik där jag kollat) och Samsung Galaxy W. Har även kollat på Sony Ericsons telefoner i 2000-3000kr klassen, men gillade dem inte.

Jag kommer huvudsakligen att använda den att lyssna på musik, men också spela lite spel och surfa över Wifi. Vill helst ha en stilren och snygg telefon som är skön att hålla i. Hade tänkt mig en skärm på ~3,5-4 tum :)

Jag har en budget på max 3000, och kommer köpa telefonen utan abonnemang :)

Tackar på förhand!

2. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    köp en beg SGS2 i nyskick, går utan problem att få för under 3k, helt klart bästa du kan göra.

3. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

One V och Xperia U är de nya modellerna som passar in i intervallet men de har lite olika svagheter. Xperia U har ubytbart batteri men saknar microsd (4 GB inbyggt). One V har ett fixt batteri men lämnar plats för minneskort. Ytterligare bonus för one V är att den kör samma kamera chip som One X/S, men med en singlecore CPU kanske den inte klarar fullhd film precis. Xperia U kör Dual core chip med samma GPU som galaxy S2 så den ligger bra till prestandamässigt. Annars är Galaxy S2 alternativt Sensation bra modeller som borde ligga inom ditt prisintervall.

4. Bassefrom

Bassefrom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HTC One V såg ganska intressant ut. Dock så ligger den på över 3k i butik. Fast inte mycket mer. Xperia U var ju ful som stryk om jag får säga så, så tyvärr :P

5. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.