Dålig 3G mottagning

Diskussion i 'U8220' startad av spaceuser, 27 maj 2010.

1. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har upptäckt att 3G data funkar verkligen dåligt på min U8220. Kan sitta i samma rum som andra, som har bra förbindelse, vilket jag även kan med min jobbmobil (SE K850i). Båda med Telia som operatör. Vill jag surfa så säger den att det är nått nätverksfel, men surfar jag då istället med jobbmobilen, sittades på exakt samma punkt, så går det hur bra som helst. Händer alltid i samma rum (men även på andra platser), och trots att den kan vara nyligen omstartad eller inte.

Vilka erfarenheter har ni andra om denna lur när det gäller 3G data? Detta har blivit så irriterande för mig att jag redan börjar fundera om jag ska köpa en annan.

Fråga i sammanhanget. Jag har ALLA staplar på ikonen till vänster den med ett "R" i (roaming), om batteriikonen (trots ovanstående problem), och mig veterligen indikerar den signalstyrkan, men är det för 3G eller för 2G?

Last edited: 27 maj 2010
  2. Peo

Peo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever samma med mottagningen. Den är klart svagare både på mobilnätet och med wifi. Får nästan aldrig full mottagning trots att jag bor 100 meter från mobilmasten. Samma med wifi, t o m lagt den på wifi-routern och ändå inte fått full mottagning.

R:et får jag bara när är i 3g nätet.