Hej!
För ca 2 månader sedan köpte jag en Samsung S4 (GT-I9505). Nu för ett tag sedan så har den börjat stänga av sig titt som tätt fast det kan finns 30-40 batteri kvar. Försöker man starta den så hamnar den i någon startloop (stänger av sig och startar sig) Den går inte igång förän jag sätter i laddaren. Batteriet är svullet på mitten om jag jämför med min frus batteri, även hon har en S4. Min telefon fungerar problemfritt med hennes batteri så det är batteriet som är dåligt. Hur kan detta hända?! Jag har ingen lust att skicka in telefonen till
Tele2 vilket dom vill. Dom nöjer sig inte med att jag bara skickar in batteriet fast jag vet att det är det som är felet. Vad är det som händer med samsungs batteri? På olika forum och på Facebook så finns det många med detta problemet. Jag är riktigt besviken på detta.
Mvh
Svar från Samsung.
Hej
Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.
Att batterier sväller kan hända alla Lithium Jon batterier i dagens telefoner och är en skyddsåtgärd för att förhindra skador på telefonen.
Det kan vara något i telefonen som orsakar denna svällning och därav behöver hela produkten undersökas av en tekniker så att rätt fel kan åtgärdas....
Nu har jag köpt nytt batteri eftersom att jag inte vill skicka in hels telfonen eftersom att jag har dålig erfarenhet av tele2s reparationer. telefonen är som ny.
Är det som samsung säger, kan det vara fel på telefonen?
Click to expand...