Dålig batteritid med icke-Sense

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Nilssonnet, 3 sept 2010.

1. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett helt sjukt problem, det är att jag kan inte få bra batteritid på ROMs som inte är Sense... har lagt in OpenDesires och DeFrosts senaste, batteritiden dör väldigt snabbt på båda. Med LeeDroid, inga problem öht!

Jag har provat mig fram och efter jag har lagt in DeFrost nu så har jag installerat Handcent, SMS backup&restore, LED Light, Alarm Klock, Transparent Clock widget, CalWidget samt LauncherPro och lagt in Transparent Clock samt CalWidget på min homescreen.

Kollar jag i Spare Parts så ser jag att fastän jag inte har använt mobilen öht har ändå något program varit igång (kör/running). Det beror ju på att jag har lagt in två widgets... Inget hände med batteritiden innan jag la in de två widgetsen på homescreenen. Ska det vara såhär, ska jag inte kunna ha någon widget installerad öht när jag kör en rom som inte är sense-baserad? Jag hade samma fel med LeeDroid men där hittade jag ett program som var fel på som var igång hela tiden, här är det ju snarare så att det räcker med en enkel klockwidget så försvinner batteriet.

Edit: glömde att jag har SetCpu också med olika profiler, tex sänk hastigheten vid avstängd skärm och så. Men det var det första jag installerade och det var som sagt inte förrän jag la in widgetsen som batteriet dog.

Last edited: 3 sept 2010
  2. Nickee

Nickee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag kör med DeFrosts! efter 2.9 så sugs det mycke batteri tycker jag. Ska teste den senaste och se om det har blitt bättre.

3. supervalpen

supervalpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upplever precis som Nickee att batteritiden drastiskt försämrades efter defrost 2.9, så efter att ha testat bl. a. Open Desire slutade det med att jag gick tillbaka till nandroidbackupen jag gjorde på 2.9 med undervolt och lägsta processorhastigheten