JAG BEHÖVER HJÄLP!
Skaffade min telefon när den släpptes förra året, så den är fortfarande i fint skicka (i batteriet).
Men jag har för bara någon vecka sedan eller två rootat den och lagt in senaste Cyanogenmod 10.1.
Min batteritid är just nu fruktansvärt kass, går inte ens att använda telefonen! Det tar 4-5timmar att ladda telefonen fullt när den samtidigt ligger i standby. Använder jag telefonen och laddar samtidigt så står procenten still för att telefonen drar precis lika mycket som laddaren orkar trycka ut!
Surfar jag lite granna så dräneras ungerfär 1% per minut. Har t.ex låtit den ligga i standby (nersläckt skärm utan aktiva program) i en halvtimme, har redan dragits 15%!
Förstår ni hur illa det är? Det är inget fel på batteriet utan på telefonen.
Jag är inte vilken idiot som helst, har rätt full koll på hur man gör den batterisnål. Kör alltid lägsta batteristyrkan, aldrig bluetooth/gps igång. Använder bara mobildatan (wifi någon enstaka gång) osv.
När jag använde cyanogenmod 10.1 nightly 01-24 så vill jag nog minnas att batteriet räckte helt okej. Sen när jag updaterade till 02-03 började det hända saker och till slut dom senaste versionerna så har jag kommit till dit jag är nu, blir bedragen på batteri!
Är det någon som har liknande problem eller vet vad jag ska göra?
Vet inte om jag har gjort rätt med allting vad gäller flash av kernel? Installering av ROM osv etc?
Glömde säga* när man kollar vad som drar mest, operativsystemet Android drar mycket mer än skärmen.. Känns ju som att kärnorna ligger och arbetar för fullt hela tiden?
Last edited: Feb 18, 2013