Problem: Dålig dataanslutning & samtal som ej kommer fram (efter uppdatering till 1.29)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adamantis, 30 maj 2012.

1. Adamantis

Adamantis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har (tyvärr) en brandad telefon till tre. De har varit ganska långsamma vad gäller att släppa den senaste uppdateringen för One X från 1.28 till 1.29.

Med 1.28 hade jag konstant problem med att datorn tappade kontakt med min telefon's wifi hotspot (något som är viktigt att det fungerar för mig), ett problem jag aldrig hade med min gamla Desire. Märkte även att täckningen var påtagligt sämre på platser Desiren fungerade någorlunda (även om täckningen var lite dålig på vissa platser). Hotspot problemet kändes dock då som ett större problem än täckningen.

Fick den senaste uppdateringen (1.29) igår och detta tycks ha löst de problem jag haft att datorn tappar kontakt med telefonens hotspot. Istället har nya problem dykt upp. Ofta när man surfar händer att sidor inte laddas helt och man måste uppdatera sidan 2-3 gånger för att den skall se okej ut. Med jämna mellanrum kommer det fram att sidan inte kan laddas. Har även problem ibland på själva telefonen. Stod utomhus med FULL mottagning, skulle köra speedtest app och halvvägs i testet för mottagning så avbröts det med informationen om att min dataanslutning avbrutits (trots att jag hela tiden haft full täckning och ett synligt H).

Senaste uppdateringen har även gjort att samtal inte kommer fram. Har telefonen bredvid mig och varje gång jag tittat till den har täckning funnits. Men sedan uppdateringen kring 15-tiden igår har jag fått 3 sms om att jag har antingen nytt röstmeddelande eller en sms avisering om att någon ringt mig trots att telefon varit påslagen och haft i alla fall 2-3 pluppar i täckning.

Och innan folk börjar gnälla om att läsa alla andra trådar här... Jag vet att det finns en mängd andra trådar om att telefonen helt tappar all kontakt med nätet och de måste sätta telefonen i antingen flygplansläge, starta om den eller stänga av och sätta på mobilt nätverk. Det är dock inte mitt primära problem.
    Mitt problem är att telefonen har täckning, men samtal och datatrafik går inte igenom ändå och detta märks extra mycket efter uppdateringen till 1.29.

Någon annan som märkt dessa problem efter uppdateringen till 1.29?

2. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

3. Adamantis

Adamantis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Gnälls på fel saker? Skaffar jag en ny telefon av samma tillverkare som min förra så förväntar jag mig att det som fungerade utmärkt på den gamla telefonen även borde fungera på den nya. Speciellt när det skall vara deras "värstingmodell".

Precis som det står i rubriken, efter uppdateringen till 1.29 som gjordes igår så har vissa saker försämrats och även nya problem tillkommit. Tråden du länkar till skrevs dels en timme efter att jag skapade min tråd, och deras problem tycks ha existerat i ca 2 veckor. Visst, jag har visserligen haft sämre täckning och anslutning rent allmänt sedan jag gick från Desire till One X, men inte på samma sätt som efter uppdateringen.

Under de veckor jag haft min HOX har jag heller inte haft ett enda samtal som gått direkt till röstbrevlådan, efter uppdateringen jag gjorde igår har det skett 3 gånger. Samtalstrafik bör ju fungera även om jag inte har någon datatrafik.

Eftersom dessa saker blivit värre/tillkommit direkt efter uppdateringen, kan jag heller inte göra annat än att anta att de är relaterade till både HOX och v1.29. Har svårt att tänka mig att tre's nät skulle bli sämre under just den halvtimma då jag först bytte ut min Desire till One X, och att jag sen skulle ha oturen två veckor senare att tre's nät försämras ytterligare direkt efter jag gjort uppdateringen.