Problem: Dålig gps noggrannhet

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av dempanu, 7 jun 2012.

1. dempanu

dempanu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har märkt att gpsen på min telefon bara har en noggrannhet på 6-8m Är det fler med detta problem och finns det nån lösning?
    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 486

MINA ENHETER

6-8 m är väldigt bra för en mobilgps....

Incubus och brodiniozo gillar detta.
  3. jontep

jontep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag får samma noggrannhet i min S3a, íaf enligt Google Maps.

På min HTC Desire fick jag ofta 3 meters noggrannhet. Man tycker ju det borde kunna vara lika bra...

4. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Noggrannhet som rapporteras från GPS är inte det exakta felet, det vet GPS'en själv inget om, det är en grov uppskattning baserat på bl a hur många satelliter den ser. Och hur detta beräknas finns ingen standard för. Så den som "skryter" mest vinner...
    Och vilket sannolikhetsmått som används för att göra uppskattnignen har mkt stor betydelse, dvs om felet ska var mindre än 6-8 meter med 50% sannolikhet eller 95% sannolilkhet är helt skilda saker.

Med andra ord, det är meningslöst att jämföra GPS med dess egna rapporterade noggrannhet.

Ta med dig båda telefonerna samtidigt och logga en rutt med MyTrack och se vilken som verkar bäst.

Eftersom HTC tydligen anger 3 meter i vissa fall så har iaf HTC en mkt PR-anpassad definition på sitt GPS-fel...