Dålig ljudkvalite från mikrofon

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av teapot01, 5 januari 2011.

1. teapot01

teapot01 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått lite klagomål på kvalitén på min mikrofon det senaste. Provade precis röstinspelning och det lät som en inspelning på en kasettspelare nästan.

Någon annan som har haft liknande problem? Jag misstänker ju att problemet är hårdvarurelaterat... Blir lite nojig nu eftersom telefonen är rootad och flashad med darkys rom. Då är garantin väck eller hur?

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Är ju bara att flasha in stock JPA om du ska lämna in den, länken finns här på forumet

3. teapot01

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej sweet. Nu hände dock nåt skumt. Ljudkvaliten va rätt bra när jag testade tapemachine light... De e ju jävla kostigt. Är ljudkvaliten ok när ni använder röstmemo som följer med telefonen?

4. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Det har varit exakt samma fruktansvärda ljudkvalitet oavsett vilken firmware jag har haft - och jag har bara haft officiella. Dock verkar problemet vara relaterat till mjukvaran och inte hårdvaran vill jag minnas, ämnet har varit uppe tidigare.

5. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har upptäckt att om jag har talking tom full installerad så blir ljudet på micken helt jävla sallad. Men kör jag med talking tom free så fungerar det bra. DETTA är i just det programet.
    Jag har haft massor med strul att folk gnäller och skäller på att min mick är kass när jag pratar i telefon. Men efter jag avinstallerade talking tom full så har ingen klagat. Sen jag har inte undersökt något mera. Men kan vara nått att kolla i alla fall.

6. teapot01

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hehe tjaa jag har inte talking tom installerat så det lär knappast vara roten till det onda ;)