Problem: Dålig ljusstyrka/grå skärm

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Moonscoute, 28 jun 2015.

1. Moonscoute

Moonscoute Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Fick min G4 för 3 veckor sedan och reagerade på att det var lite dålig ljusstyrka eller "grå" skärm. Kommer ifrån en Z3 med väldigt hög ljusstyrka så tänkte inte så mycket mer på det.
    Men, idag var jag inne på Media Markt och kollade lite och jämförde med en G4 dom hade där.
    Då visar det sig att min skärm är lite gråare och svagare än den som var i butiken. Åkte till en 3butik (köpt genom 3) på vägen hem och kollade lite där med. Samma resultat. Killen i butiken höll med, så inte bara inbillning
    100% ljusstyrka på båda telefonerna. Tog av skärmskyddet också. Spelade ingen roll om det var en laddare inkopplad.

Någon med liknande problem?

3 killen tyckte jag skulle ringa LG imorgon och höra med dom först, annars får den åka in på service.
    Men 2 veckor utan en vettig telefon känns inte så bra.

2. Little_Pony

Little_Pony Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Har du stängt av autostyrka? Displayen i G4:an är långt ifrån lika ljusstark som den i Z3, men om du tycker att den är sämre än andra G4or så borde du lämna in den så de kan mäta ljusstyrkan som ska ligga på ca: 500 cd/m2.

3. Moonscoute

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har stängt av autostyrka. Läste lite på XDA-Developers och hittade lite liknande problem. En var att brightness i videoappen var låg och att telefonen inte slår om riktigt när man stängt appen. Allt blir lite mörkare. Kollade och min var på 93%. Nu på 100%. Svårt och se om det blev bättre då jag inte har något att jämföra med hemma.

Men om jag ändrar till tex 80% nu och stänger video appen, så slår skärmen om.
    Får åka till någon affär och jämföra igen. Är det skillnad då, så får jag ringa LG

4. Moonscoute

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har jämfört igen, och min skärm är lite gråare och med sämre ljusstyrka än den butik. Tråkigt [emoji20]
    Ska ringa LG supporten och höra vad dom säger

5. DannyX

DannyX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Vet inte om det blev rätt tråd. Men nu med Marshmallow tycker jag de förbättrat autoljusstyrka så det är lite ljusare rent generellt, när jag körde Lolli innan så tyckte jag nästan jämt det var för mörkt. Körde oftast manuell ljusstyrka då istället, men nu funkar auto så bra så man kan använda det! :)
    (en av anledningarna till att jag lade in MM)

6. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Har för mig att mobilerna i butik brukar ha något som kallas butiksläge. Jag vet inte riktigt vad den trycker fram. Men jag har för mig att ljusstyrka, färg och kontrast är en parameter ( kan minnas fel då modifikation av färg kräver att din kernel tillåter det.)