dålig mottagning med tattoo

Diskussion i 'Tattoo' startad av dudde42, 14 nov 2009.

1. dudde42

dudde42 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tjena jag har lite problem med min tattoo. Det är dålig mottagning med den där jag bor och när jag ringer kan samtal avbrytas. Jag bor i sthlm och har tele 2 så jag tycker det inte borde vara några problem.
    Jag har läst ur hero forumet och några stycken där verkar ha samma problem, någon som vet vad problemet är och vet hur man kan fixa det, någon mer med tattoo som har samma problem?

2. rajraj

rajraj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är kanske ett fel med just din enhet, jag har inte märkt något sådant själv eftersom min förra telefon (LG Secret) tappade mottagningen väldigt ofta :P. Klaga hos försäljaren vetja ;)

3. e1520

e1520 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan inte direkt säga att jag har dålig mottagning på min Tattoo, kör via Telias nät dock.
    Testa med en annan operatör om inte din telefon är låst, om det är lika dåligt då med så ta kontakt med återförsäljaren.

//E1520

4. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Har 3,har ingen problem med täckningen.

5. roxul

roxul Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem. har telia på min men tappar kontaket ganska ofta, har nu allt som oftast 1 eller kanske 2 staplar och på min gammla nokia hade jag nästan alltid full täkning här hemma.

6. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Var din förra Nokia en 3G telefon? Jag bytte till enbart 2G nät och nu har jag alltid fulla staplar.

7. roxul

roxul Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det var det, men jag vet inte om jag hade 3G på. hur gjorde du för att bara ha 2G?

8. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Inställningar
    Trådlösa styrenheter
    Inställningar för Mobila nätverk. (alltså andra valet som heter MObila nätverk)
    Nätverksläge.
    Endast GSM.
    Klart.

Nackdelen är förstås att det går långsammare att surfa och det är ju inte roligt men har man ändå inte 3G täckning så är det ett mycket bra alternativ!

9. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Gör tvärtom, kör endast 3G, det fick jag betydligt bättre mottagning med på min Hero.

Slå nummer *#*#4636#*#* så startar du testprogrammet där du kan ställa in att endast köra 3G. Det fungerade som sagt för mig, fick allmänt betydligt bättre mottagning.