Dålig mottagning - vad är felet?

Diskussion i 'Hero' startad av LooPP, 16 jul 2010.

1. LooPP

LooPP Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis som rubriken lyder så har jag på senare tid fått grymt dålig mottagning. Ligger allt som oftast på 1-2 pluppar. Ibland kan dock telefonen få för sig att visa full mottagning, men detta brukar oftast bara vara i några sekunder. Förut hade jag alltid full mottagning med både den här telefonen och de tidigare jag ägt på det platser jag nu bara har 1-2 prickar.

Får relativt ofta tillbaka ett meddelande på telefonen också när jag skickar meddelanden "meddelandet kunde inte skickas, vill fu försöka igen?", rätt störande.

Några andra som haft problem med mottagningen på sin hero? vad kan det bero på? någon app som ställer till det, eller är det helt enkelt så att min Hero snart ger upp?

Jag har nyligen uppdaterat till 2.1, har för mig att jag hade dessa problem redan innan uppdatering. Läst lite om dom som uppdaterar sin radio i sin telefon, är detta möjligt för mig nu då jag uppdaterat till 2.1? Om det är det, hur påverkar det den redan så dåliga batteritiden? Och är det något ni rekomenderar? :money:

2. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Har du råkat köpa en Iphone? ;)

Nej, skämt åt sido. Om det är så på specifika platser kan det helt enkelt vara att masten är full av användare (räcker med att ett företag köpt in prioritering på den masten, så kommer deras trafik att gå före alla andras) eller så kan det vara att masten nergraderats, vilket är lite otroligt med tanke på att de flesta operatörer förbereder för LTE nu.
    Du kan ringa tillde som sköter om näten för operatörerna, i Telenor och 3s fall är det 3GIS och felanmäla den, så får de kolla om det är nått knas