Dålig mottagning...

Diskussion i 'Legend' startad av Turbolover, 26 jul 2011.

1. Turbolover

Turbolover Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Min Legend tappa mottagningen helt för ett tag sedan. Gick en hel dag utan mottagning så då tröttna jag efter en del andra problem också och lät den gå i pension ett tag. Nu har jag tröttnat på min Nokia från 90 talet :) så gjorde en fabriksåterställning på min Legend och börja om från början så att säga. Än så länge har den fungerat men vore ju intressant att veta va de kan har varit för fel? Om det nu dyker upp igen också.

förövrigt har jag haft problem med mottagningen i övrigt också då den är skrämmande dålig ibland. Gick in i en blomsteraffär i en storstad för ett tag sedan och då försvann mottagningen helt, taket på affären var av glas så det var som ett växthus ungefär. Borde knappast vara några problem? Överhuvudtaget när man går in i en byggnad så kan mottagningen försvinna helt. Är det så dålig antenn/antenner i telefon?

2. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Ta bort batteriluckan och kolla om det är oxid på de två stiften som finns där, kolla även motsvarande bleck i telefonen och ta en liten elktronikmejsel och böj försiktigt ut dem lite så det blir bättre tryck mot stiften.

3. Turbolover

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Efter 2 dagar började min Legend strula igen. Nått som ofta händer är att wifi hänger sig när man ska stänga av de. Har en genväg som jag trycker på och då hänger den sig i 9 fall av 10 och då är det bara att starta om telefonen. Idag har den hittils starta om sig 5 ggr, efter varann. Första 3 gångerna gick det inte att trycka på nånting på skärmen. Gick väl 2 min sen starta den om. 4 gången hoppa den igång som den skulle och det gick att trycka. Stängde av wifi vilket gjorde att den hängde sig så då starta den om igen.

Gjorde ju en fabriksåterställning för nån vecka sen. Har tidigare innan fabriksåterställningen råkat ut för att det står nånting i stil med: Htc Sense avslutades för programmet svara inte.

4. mooogge

mooogge Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ska hämta ut min Legend från Service imorgon. Har varit inne pga att den just tappar mottagning och bryter samtal.

"Utfört arbete: Bytt Mainboard, Funktionstest nytt IMEI"
    Kostnad: 0kr
    Har haft telefon sedan slutet av Mars 2010.

Bara att gå till butiken där du köpte den (samma kedja) så lär den skickas in.

MVH

5. Turbolover

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Okey. Jag köpte min på katsching men har inget kvitto kvar för det har försvunnit så då är det väl rätt kört?

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

På katsching finns något som heter mina sidor där kvitto på
    allt man köper hos dom sparas. Tror att dom haft problem med den
    sidan sen dom uppdaterade sin helsida men om du kontaktar dom kan
    dom ta fram ditt kvitto. Hat varit uute för samma sak själv.