Dålig respons på skärm

Diskussion i 'Xperia X8' startad av softarn, 6 nov 2010.

1. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag tycker att skärmen dålig respons på flickvännens X8, inte alls som min Desire. Den svarar liksom inte alls när man trycker ibland. Någon mer som har detta problem? Ni som testat X8 och andra mobiler, vad tycker ni om responsen på skärmen?

2. anderzzun

anderzzun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

det funkar kanon för mig,ehm....har du på display skydd? slit bort det,så kommer det bli bättre

3. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ja hon har skärmskyddet som låg med i lådan på. Får testa ta bort det någon gång, måste köpa någon strumpa eller nått till när hon ska lägga ned den i handväskan.

4. anderzzun

anderzzun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

pröva med de så blir det bättre

5. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Om det är samma typ av skärmskydd som följde med X10 mini så är det mycket bra och ska inte påverka touch känslan alls. Till min X8:a följde det tyvärr inte med något skydd. Nu använder jag det dyra "Zagg Invisible Shield", det påverkar känslan negativt lite, framförallt blir skärmen lite sträv.
    Behåll skärmskyddet är mitt tips - att ha en telefonen i en handväska verkar vara samma sak som att slänga in den i en torktumlare med en näve grus och några vassa metallbiter :)nycklar) :-)