Dålig service!

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av lems, 29 jul 2010.

  1. lems

    lems Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte bara kolla om någon mer än jag har dåliga erfarenheter av HTC service?
    Fick precis tillbaka min legend och såg någon dag senare att de stoppat i något i 3,5mm-jacket och brytit upp luckan som sitter vid kameran. Detta resulterade i ett relativt djupt brytmärke. Detta kanske inte gör något på en "använd" telefon, men min var 100%. De hade inte ens brytt sig om att trycka tillbaka luckan ordentligt, utan lämnat den på trekvart. Imorgon kommer jag gå till mediamarkt där den är inköpt och gnälla. :mad:
    Fortsättning följer
     
    Last edited: 30 jul 2010
  2. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Skyll inte på HTC, det är inte dom som är ansvariga för servicen det är ett företag som heter anovo, väldigt många har haft problem hos dom. så gå tillbaka till mediamarkt och kräv att dom ska lösa det på ett så smidigt sätt som möjligt, bara en varning det kan ta sjukt lång tid när mobilen är på service, så se till att ha nån reserv mobil till hands.
     
  3. lems

    lems Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, jag fick precis veta att det var anovo som sköter servicen på htc m.fl tyvärr.
    När jag kom till mediamarkt idag så påstod killen som tar emot service-ärenden att det inte var deras problem! detta gjorde att de precis förlorade en kund. Jag rådfrågade en bekant som har samma position fast på ett annat företag. Han sa att det givetvis var deras fel, eftersom jag köpt telefonen av mediamarkt och inte anovo.
    Så jag ringde och bad att får tala med samma kille igen... d säger han att "jag har bara jobbat här i 2månader så jag vet inte" det kunde han sagt på en gång istället för att lägga över problemet på mig.
    Imorgon ska jag ner och "strida" med dem än en gång.
    fortsättning följer...
     
  4. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det är bra, bara kämpa på. det är dom som har sålt varan till dig det är deras jobb att se till att du får varan till service
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    42 158
    Mottagna gillanden:
    47 186
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag hoppas att killen bad om ursäkt och inte bara skyllde ifrån sig. Det är ju hans arbetsuppgift att ta reda på vad som gäller, vid minsta osäkerhet frågar man chefen eller kollegor och skickar absolut _inte_ kunden på porten.

    Be om att ta ärendet med butikschefen när du kommer dit nästa gång, så att du verkligen får ordning på detta.
     
  6. lems

    lems Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för stödet :)
    Nej, killen bad inte om ursäkt. Bra ide om att ta det med butikschefen, det kommer jag att göra om det inte löser sig imorgon.
    Har hittat ytterligare 2 störiga fel efter det att anovo fingrat på min lur.
    Fel 1: statusled vid högtalaren, som talar om att battaeriet är fulladdat/laddar är inte längre rund.Nu mer är den stor och osymetrisk. Tror att anovo tagit bort någon typ av filter när de bytte högtalaren.
    Fel 2: volymknappen är nästan stum i "höj"-läget(svårt att förklara) precis som att den har fastnat.
     
  7. lems

    lems Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så! nu var den äntligen på väg till anovo igen. Denna gången var det en mer tillmötesgående anställd på det tyska företaget som hjälpte mig. Ifrågasatte inget av mina klagomål utan bara skrev upp vad jag beskrev och gav mig en lånetelefon :) så nu hoppas jag att det löser sig.

    Fortsättning följer...
     
  8. Vetauriel

    Vetauriel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tala gärna om sen vad som händer, jag har en HTC själv :)
     
  9. lems

    lems Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Självklart kommer det en uppföljning!
     
  10. lems

    lems Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag väntar med spänning på vad de har att säga.
     
  11. Antion

    Antion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Shiit det har tagit 2 veckor nu :D dem borde vara färdiga nu?
     
  12. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej. Har dom inte skrivit ner ytliga fel etc. när du lämnar ifrån dig telefonen är det deras problem om det uppstått det efter att de haft telefonen. Bara stå på dig.

    Biträden skall ha koll på detta, det finns korrekt papper för just detta ändamål och fyller man inte i det, eller fyller i det och en skada uppkommer efter detta så ligger bevisbördan hos dem. Har för mig om du skickar in luren tre gånger för samma fel har du rätt till en ny enligt konsumentverket (har hört något om detta).
     
  13. NervsOfSteel

    NervsOfSteel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo man tycker dom borde va färdiga. Anovo är inget att hänga i granen precis. Man får alltid skicka tillbaks telefonerna till dom efter att den varit där. Har själv erfarenhet av det med de 2 förra mobilerna jag hade.

    Min kompis hade sin mobil inne hos dom 3ggr. Den senaste gången fick han tillbaks den efter en vecka och det hände nu i dagarna. Så vi/du får hoppas att dom är färdiga med din också
     
  14. Ekke

    Ekke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag har nyligen lämnat in min HTC Desire på reparation hos Telia(som också använder sig av Anovo).

    Ni kanske redan visste detta men om man går in på http://www.anovo.se/ och sedan väljer "Sök din service" så kan du får fram status på ditt ärende genom att skriva in IMEI-nummer.
     
  15. lems

    lems Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det stämmer. Fast det behöver inte vara samma fel alla tre gångerna, som jag har förstått det.
     
  16. lems

    lems Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det hade varit mysigt att slippa deras lånetelefon (se w205)
     
  17. lems

    lems Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset! Ska bara hitta mitt EMI-nummer.
     
  18. lems

    lems Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ärendets tillstånd: Slutfört

    Aktivitetsbeskrivning: byte av display, chassi och switchboard till volymknappar. Och uppdatering av mjukvara

    Fan vad bra! Nu är det bara ett sms från den tyska elektronikkedjan som fattas :)
    Iofs så bad jag specifikt om att de inte skulle röra mjukvaran (eftersom att den är rootad) hoppas inte detta ställer till det.
     
  19. bellis

    bellis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det är sant .. skickade in min till anovo den 3 augusti men min lur finns fortfarande inte inskriven i deras system och det är den 14 augusti nu.
    ska sägas att enligt posten så överlämnade dom luren den 4 till anovo..

    :(
     
  20. Ekke

    Ekke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Dom kanske har mycket att göra under sommaren pga semester.
    Men hur som helst så hoppas jag att vi slipper vänta allt för länge, men snart är det en ny arbetsvecka så vi får se vad som händer då.