Dålig service!

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av lems, 29 jul 2010.

1. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte bara kolla om någon mer än jag har dåliga erfarenheter av HTC service?
    Fick precis tillbaka min legend och såg någon dag senare att de stoppat i något i 3,5mm-jacket och brytit upp luckan som sitter vid kameran. Detta resulterade i ett relativt djupt brytmärke. Detta kanske inte gör något på en "använd" telefon, men min var 100%. De hade inte ens brytt sig om att trycka tillbaka luckan ordentligt, utan lämnat den på trekvart. Imorgon kommer jag gå till mediamarkt där den är inköpt och gnälla. :mad:
    Fortsättning följer

Last edited: 30 jul 2010
  2. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Skyll inte på HTC, det är inte dom som är ansvariga för servicen det är ett företag som heter anovo, väldigt många har haft problem hos dom. så gå tillbaka till mediamarkt och kräv att dom ska lösa det på ett så smidigt sätt som möjligt, bara en varning det kan ta sjukt lång tid när mobilen är på service, så se till att ha nån reserv mobil till hands.

3. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag fick precis veta att det var anovo som sköter servicen på htc m.fl tyvärr.
    När jag kom till mediamarkt idag så påstod killen som tar emot service-ärenden att det inte var deras problem! detta gjorde att de precis förlorade en kund. Jag rådfrågade en bekant som har samma position fast på ett annat företag. Han sa att det givetvis var deras fel, eftersom jag köpt telefonen av mediamarkt och inte anovo.
    Så jag ringde och bad att får tala med samma kille igen... d säger han att "jag har bara jobbat här i 2månader så jag vet inte" det kunde han sagt på en gång istället för att lägga över problemet på mig.
    Imorgon ska jag ner och "strida" med dem än en gång.
    fortsättning följer...

4. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det är bra, bara kämpa på. det är dom som har sålt varan till dig det är deras jobb att se till att du får varan till service

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 186
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag hoppas att killen bad om ursäkt och inte bara skyllde ifrån sig. Det är ju hans arbetsuppgift att ta reda på vad som gäller, vid minsta osäkerhet frågar man chefen eller kollegor och skickar absolut _inte_ kunden på porten.

Be om att ta ärendet med butikschefen när du kommer dit nästa gång, så att du verkligen får ordning på detta.

6. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för stödet :)
    Nej, killen bad inte om ursäkt. Bra ide om att ta det med butikschefen, det kommer jag att göra om det inte löser sig imorgon.
    Har hittat ytterligare 2 störiga fel efter det att anovo fingrat på min lur.
    Fel 1: statusled vid högtalaren, som talar om att battaeriet är fulladdat/laddar är inte längre rund.Nu mer är den stor och osymetrisk. Tror att anovo tagit bort någon typ av filter när de bytte högtalaren.
    Fel 2: volymknappen är nästan stum i "höj"-läget(svårt att förklara) precis som att den har fastnat.

7. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så! nu var den äntligen på väg till anovo igen. Denna gången var det en mer tillmötesgående anställd på det tyska företaget som hjälpte mig. Ifrågasatte inget av mina klagomål utan bara skrev upp vad jag beskrev och gav mig en lånetelefon :) så nu hoppas jag att det löser sig.

Fortsättning följer...

8. Vetauriel

Vetauriel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tala gärna om sen vad som händer, jag har en HTC själv :)

9. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Självklart kommer det en uppföljning!

10. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag väntar med spänning på vad de har att säga.

11. Antion

Antion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Shiit det har tagit 2 veckor nu :D dem borde vara färdiga nu?

12. inact_0003

inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej. Har dom inte skrivit ner ytliga fel etc. när du lämnar ifrån dig telefonen är det deras problem om det uppstått det efter att de haft telefonen. Bara stå på dig.

Biträden skall ha koll på detta, det finns korrekt papper för just detta ändamål och fyller man inte i det, eller fyller i det och en skada uppkommer efter detta så ligger bevisbördan hos dem. Har för mig om du skickar in luren tre gånger för samma fel har du rätt till en ny enligt konsumentverket (har hört något om detta).

13. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo man tycker dom borde va färdiga. Anovo är inget att hänga i granen precis. Man får alltid skicka tillbaks telefonerna till dom efter att den varit där. Har själv erfarenhet av det med de 2 förra mobilerna jag hade.

Min kompis hade sin mobil inne hos dom 3ggr. Den senaste gången fick han tillbaks den efter en vecka och det hände nu i dagarna. Så vi/du får hoppas att dom är färdiga med din också

14. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag har nyligen lämnat in min HTC Desire på reparation hos Telia(som också använder sig av Anovo).

Ni kanske redan visste detta men om man går in på http://www.anovo.se/ och sedan väljer "Sök din service" så kan du får fram status på ditt ärende genom att skriva in IMEI-nummer.

15. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det stämmer. Fast det behöver inte vara samma fel alla tre gångerna, som jag har förstått det.

16. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det hade varit mysigt att slippa deras lånetelefon (se w205)

17. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset! Ska bara hitta mitt EMI-nummer.

18. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ärendets tillstånd: Slutfört

Aktivitetsbeskrivning: byte av display, chassi och switchboard till volymknappar. Och uppdatering av mjukvara

Fan vad bra! Nu är det bara ett sms från den tyska elektronikkedjan som fattas :)
    Iofs så bad jag specifikt om att de inte skulle röra mjukvaran (eftersom att den är rootad) hoppas inte detta ställer till det.

19. bellis

bellis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det är sant .. skickade in min till anovo den 3 augusti men min lur finns fortfarande inte inskriven i deras system och det är den 14 augusti nu.
    ska sägas att enligt posten så överlämnade dom luren den 4 till anovo..

:(

20. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Dom kanske har mycket att göra under sommaren pga semester.
    Men hur som helst så hoppas jag att vi slipper vänta allt för länge, men snart är det en ny arbetsvecka så vi får se vad som händer då.