Problem: Dålig strömknapp

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Lynch94, 28 dec 2012.

1. Lynch94

Lynch94 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Märkte nu igår att den nedre delen av strömknappen inte längre har nått motstånd när jag trycker in den. Övre delen är som vanligt o ger ifrån sig ett klick när jag trycker in den, men nedre delen bara glider in så att säga.
    Snackade med comviq (som jag beställt den av) och de sa att jag hade kvar typ öppningsgaranti eller nått och att de skulle skicka nån låda för att skicka tillbaka den till lagret där de skulle titta på den.

Är det någon mer som fått detta problem? Och är det värt att skicka in den, kommer det ens att hända något eller blir jag bara utan min nya älskling i vad som kommer kännas som en evighet?

2. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Jag skulle väntat tills det verkligen blev dåligt om det blir det. Jag kan hålla med om att knappen är lite för lite upphöjd, och är oftast svår att veta om man trycker ner den eller inte.

3. Lynch94

Lynch94 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tror faktiskt det blir nått sånt för min del, är ju trots allt 2 års garanti så ska ju inte vara nått problem om de blir värre i framtiden.
    Dessutom beställt bumpern från lg så kanske blir en helt annan "knappupplevelse" med den!

Det som störde mig var liksom att den funkade finfint innan och man vill ju gärna ha luren i toppskick :)

4. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    jo, startknappen är faktiskt rätt kass, men jag väntar på modden så att man kan starta skärmen genom att svepa på den istället, då slipper man använda pw-knappen :)

5. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

6. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Tack för tipset, har dock provat några olika men syftet faller då jag inte använder något cover på telefonen och jag har den alltid med baksidan neråt när jag lägger ifrån mig den.

Det betyder att jag ändå måste dit med ett finger för att låsa upp den, vill bara lätt kunna röra fingret långt nere på skärmen för att aktivera skärmen och låsa upp den.

Men skulle jag haft ett skal med ett lock på hade den varit suverän! :)

7. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Asså hah nu har jag blivit lika tjinkig som TS.
    Det är ju svårt att inte lägga märkte till den svaga knappen, och så sjukt störande. Man känner absolut inte oftast när man trycker på den.. Undra om det en designmiss eller vad man ska säga av LG eller om det är fel på vissa telefoner..
    Aja,. bara fortsätta använda dentills knappen är så pass dålig så det inte går att sätta på den.

8. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

På min telefon är det volym knappen som är lite sämre istället. Så LG verkar gjort någon miss med de fysiska knapparna.

MVH J

9. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Jaop det är synd när min gamla nexus s hade tillochmed bättre strömknapp och volymknappar, och denna som inte är jätte billig har problem med det.
    Vågar knappt låsa upp eller lås telefonen mera om jag ska vara ärlig.:ehm::ehm:

10. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Så illa ska det ju inte vara. Returnera den tycker jag.

MVH J

11. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Får funderar på det, nu på ett tag så är det ganska så lönlöst då det finns knappt några nexus kvar hos comviq. Så blir väll att vänta och se om det blir värre, och sedan ta kontakt och hoppas på att dem har ett friskt lager.
    Det är trots allt 2 års garanti.

12. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Fast efter 14 dagar försvinner ångerrätten. Efter det kan du inte bara byta ut den mot en ny. Då skickas den på reparation istället.

13. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Jaha, men då spelar det ju ingen roll nu. Men laga får dem gärna försöka med.
    Kommer ihåg när jag hade min LG Optimus One, var på lagning 3 gånger.
    Sista lagningen lyckades de ta sönder den så fick en helt ny:)

14. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Enligt konsumentköpslagen räcker det med att du skickar in den 2 ggr, om den fortfarande har samma fel efter den andra gången så ska du kunna häva köpet.
    De flesta butiker handlar lagstridigt i det avseendet..

Last edited: 30 dec 2012
  15. infamy

infamy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

16. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Lustigt nog kändes knappen någorlunda bättre när jag plockade bort rearth skalet:S Men man känner ändå att knappen tar ganska så långt ner:/ Aja, får bli att kontakta mobilestore och skicka tillbaks det, sen fundererar jag faktistk på att köpa på mig 2 skal eller något från ebay istället. Nilkin leather cover känns intressant:D

17. Madman

Madman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Min powerknapp är likadan fast i överkanten. Trycker man högt upp på den så är den mer eller mindre helt stum. :( Får bli att försöka sig på ett garantiärende sen när helgerna är slut... Är grymt besviken på kvalitetskänslan överlag. Kassa knappar som knarrar, chassit knakar en del i toppen, autofokus skallrar så mycket så det känns som att luren är trasig varje gång man lägger ner luren... :cry:

18. Pacman5

Pacman5 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Jag tillhör dom som inte har fått sin telefon än - beställde från Halebop. Jag överväger att häva beställningen för min uppfattning när jag läser på det här forumet är att telefonen verkar vara av riktigt usel kvalitet. Den ser ju fantastisk ut på papper, men det verkar vara oerhört många fel på den. Det är inte ens samma fel heller - typ att strömknappen är seg på alla - istället är det en massa olika fel. Känns som om LG måste ha snålat in på kvalitetskontrollen. :(

19. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Jag kan säga att det här är den bästa byggkvaliteten jag någonsin haft på en mobil. Otroligt välbyggd. Har ägt en desire hd och en One X innan.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

20. jn84

jn84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

hur är dina knappar?