Fråga: Dålig Wifi reparation hos Deltaservice misslyckad 18/9

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av dieselmagnus, 5 september 2012.

  1. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har läst om hox wifi-problem och problem med serviceverkstaden. Jag har 30 dagars öppet köp på Mediamarkt. Skulle ni lämna tillbaka telefonen och ta ut en ny? Kan man göra detta på samma ställe? Har ju valt räntefri betalning. Lämna in för reparation det vill jag inte och vågar inte skicka på service.

    Behöver vägledning hur jag ska göra.
     
    Last edited: 18 september 2012
  2. Hövding

    Hövding Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 april 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lämna tillbaka den som DOA
     
  3. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad är DOA?
     
  4. Hövding

    Hövding Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 april 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    dead on arrival. Du ska bara behöva gå till butiken och lämna tillbaka din telefon och få en ny. Då uppenbarligen är det brister i din telefon.
     
  5. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kollade nu och det betyder defected on arrival. Men om jag säger att telefonen laggar på wifi och man vill skicka in den på service då??? Har ju läst 100-trådar om detta.
     
  6. Hövding

    Hövding Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 april 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är upp till dig om du vill skicka in den på lagning eller ta ut en ny. Är upp till dig som kund att bestämma inte vad butiken vill.
     
  7. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 oktober 2011
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Tänk på att om du ska få DOA måste originalkartong med alla tillbehör finnas med. Jag slängde kartongen första dagen och fick skicka min en vecka gamla HOX till Anovo bara för det.
     
  8. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 juli 2010
    Inlägg:
    2.141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Tror inte du har öppet köp alls eftersom telefonen är öppnad och använd, men DOA har du ju i 14 dagar och då kan du få en ny direkt. Ångrar att jag inte gjorde det med min pga att den knakar lite på vänstra sidan..
     
  9. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Läste slarvigt på kvittot det gäller ej mobiltele. Jag har orginallådan den vita kvar samt alla små broschyrer och hörlurarna samt laddaren naturligtvis. Den är köpt 19/8 så den är ju 3 veckor gammal snart. Ska ringa mediamarkt imorgon och höra vad de säger.
     
  10. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ringt Mediamarkt som jag fick tag på efter ca 20 minuter telefon-tutande. Snorkig person som bara sa att jag skulle dra till närmsta butik och lämna in den. 3 veckor skulle det ta. Ringde också HTC som inte kunde DOA telefonen eftersom det gått mer än 14 dagar. Det har gått 18 dagar sedan köp. Smidiga njae men iaf trevliga.

    Ringde Deltaservice och pratade med dom och fick adress. Skiter i om jag får betala frakten själv. Lämnar den till en firma som verkar ha service och kunnigt folk. Skulle ta 5 arbetsdagar. Återkommer med resultat.
     
  11. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 november 2010
    Inlägg:
    386
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Gör det här testet

    Om din telefon reagerar som den på videon så är det ett hårdvarufel och du bör definitivt DOA den
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Blev medlem:
    14 januari 2011
    Inlägg:
    15.517
    Mottagna gillanden:
    8.403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Fast det hade ju gått längre än 14 dagar som DOA tiden är. Så då finns det ju inget alternativ att DOA den tyvärr...

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  13. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 november 2010
    Inlägg:
    386
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Missade att det hade gått så lång tid. Men det borde iaf gå att påvisa att det är ett fel som har funnits från första början.
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Blev medlem:
    14 januari 2011
    Inlägg:
    15.517
    Mottagna gillanden:
    8.403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja precis. Så länge det inte gått sex månader är det ju verkstaden/återförsäljaren som ska bevisa att felet inte är ett ursprungsfel utan ett handhavandefel. Så det ska inte bli några problem :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Telefonen skickad till Deltaservice. Jo jag gjorde testet och lyckades en gång att få utslag på Wifi analyzer. Jo men det här med 6 månader och häva köpet så måste ÅF få rätt att fixa felet innan man får häva köpet. Detta ska ske utan kostnad och inom rimmlig tid.
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Blev medlem:
    14 januari 2011
    Inlägg:
    15.517
    Mottagna gillanden:
    8.403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det handlar inte om att häva köpet med sexmånadersregeln utan endast vem som bär ansvaret för att visa hur felet uppstått.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  17. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok! Jo det vet jag. Får ju inte betala för reparationen sa dom på Deltaservice. De ursäktade sig den långa väntetiden på 5 arbetsdagar för rep av mobilen. Anovo har MINST 3 veckor och dit kommer jag aldrig skicka min mobil. krossar jag den hellre tar ut en ny på min drulleförsäkring och betalar 800 i självrisk.
     
  18. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2010
    Inlägg:
    1.924
    Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Det där är snudd på uppvigling, åtminstone är det jävligt omoraliskt och dessutom olagligt/straffbart. Det kan du ta bort tycker jag.
     
  19. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är en ytterst ärlig person och skulle aldrig göra så MEN man bli frustrerad över Anovos inkompetens och rädsla att skicka in en mobil till dom som är NY mindre än 3 veckor. Nåväl jag har ju min HTC Desire att använda men det är ju en jäkla skillnad
     
  20. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Blev medlem:
    14 januari 2011
    Inlägg:
    15.517
    Mottagna gillanden:
    8.403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Anovo får väldigt många trasiga mobiler skickade till sig varje dag, de flesta mobilerna kommer ju tillbaka lagade - men tyvärr inte alla. Om det var så att mer än hälften kom tillbaka trasig så skulle ju Anovo knappast finnas kvar. Så jag skulle vilja säga att så illa är det inte.

    I övrigt så har de varit hjälpsamma mot mig, när jag skickade in min mobil sist (typ 2009/2010) så bytte de min knappsats som jag själv haft sönder som goodwill efter att mobilen börjat hänga sig (en Nokia 6220 classic)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2