Dålig WIFI-täckning

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by tomle, May 21, 2010.

1. tomle

tomle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har märkt att mottagningen på min Liquid är mycket sämre än på min förra Nokia 5800. Sitter jag med en vägg emellan router och Liquid så har jag bara en plupp, med min gamla Nokia hade jag då full täckning.

I en annan lokal hade jag svag signal med min Nokia 5800 men det gick utmärkt att surfa, min Liquid får inte ens upp nätet i listan.

Någon annan som kan jämföra med en annan telefon och tycker att WLAN är dåligt i Liquid?

2. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
  3. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Visst är den sämre än i till exempel en laptop, men inte alls dålig. Har en enplansvilla med centralt placerad Netgear N-router, och jag har skaplig mottagning även ute på gården, förutom på baksidan där det endast är en tegelvägg utan fönster.

Ett verkligt exempel: jag testade i Gävle utanför trafikverket för att se hur många nät jag upptäckte. 9 st var det, varav ett var helt öppet och funktionell också ;) Den hette bv-guest. Och banverket (antar att det var deras) ligger ju en bit därifrån.... Vilket fall som helst är det trevligt med gratis internet :P

Last edited: May 21, 2010