Min kollega och jag passade på och köpte oss under black friday 100 GB abonnemang och får Pixel 8a på köpet. Ni vet vilken kampanj jag syftar på alla här. Vi båda beställde en blå.
Min kollega beställde under en eftermiddag och jag beställde på kvällen samma dag. 2 dag efter fick jag telefonen men inte min kollega så han kontaktade Comviq och då sa dom att dom hade mycket just nu och ligger efter. De skulle ta beställningar turordning men det stämmer ju inte för att jag fick före honom.
Efter några dagar kontaktade han igen och fick samma svar. Men igår kontaktade Comviq honom och sa att telefonen har utgått och det finns inte längre. De erbjöd honom att avbryta hans order men det ville inte min kollega han vill ha en annan telefon istället men det vägrade Comviq, då såg vi att det fanns svart färgad tillgänglig på hemsidan men det ville inte Comviq heller. Det ska komma in blå till jul sa kundtjänsten och att han kan köpa då igen fast inte med kampanjpris. Efter några frustrerande ordväxlingar ville min kollega prata med någon med högre befattning, då sa kundtjänsten att någon kommer ringa upp honom. Sen vet jag inte mer så jag får höra mer på måndag om Comviq ens har ringt honom.
Själv fattar jag inte varför han inte kunde byta till en svarta istället. Otur för min kollega men vad sysslar Comviq med? Hur kan dom sälja mer än dom har?
Vad har vi konsumenter för rätt i det här läget egentligen?
Någon som är också drabbad utan har sagt det eller känner någon?
Last edited: 7 december 2024