Dåligt batteri efter root

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av losculés, 8 nov 2010.

1. losculés

losculés Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Rootade min lur för någon vecka sedan och innan rootningen så provade jag på batteri-tricket och det gick utmärkt. Mitt batteri höll jävligt länge men efter rootningen så testade jag att göra det batteri-tricket två gånger och märkte inte direkt någon skillnad sen när jag började använda mobilen.

Är det någon annan som upplevt samma problem och lyckats fixa det?Tacksam för svar.

Kör LeeDroid förresten.

Nu råkade jag lägga den i fel del av forumet.

Last edited: 8 nov 2010
  2. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag kör också LeeDroid sedan ett par dagar tillbaka och har inte märkt någon skillnad.
    Du har inte överklockat eller dragit igång någon app som inte vill stänga ner telefonen ordentligt?

3. losculés

losculés Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kan det vara task killer? Använde inte det innan jag rootade.

4. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Ja, det kan bero på den. Man skall inte använda task killers! :P

5. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Kolla upp programmet "autokiller memory optimizer".

Underbart program! Får mobilen att gå fort och låter system döda onödiga processer istället för en taskkiller.

6. dav5id

dav5id Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som har en åsikt om vilken av de custom rom för Desiren som har bäst batteri tid, och hur är dom jämfört med orignal rom.

7. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skulle gissa på att någon av non-sense romarna har bäst batteritid. Jag kör Oxygen och är väldigt nöjd med battertiden. Var för övrigt nöjd med den med defrost också. Prova dig fram! :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

8. dav5id

dav5id Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste säga att jag i dagsläget inte så sugen på att testa mig fram det gjorde jag på Heron och det var kul, men nu vill jag ha en stabil enhet med lång batteritid, och utan minnes missen som HTC har gjort med Desire.

@kandreas87 Har du underklockat din Desire Oxygen ROM:en ?

9. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

jag kör med Cyanogenmod 6 RC1, håller i 2 dagar och då är sync igång och skiftar mellan wifi och 3g internet.

10. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ska släppa in er på bästa tipset för bra batteritid; använd inte telefonen!
    Nej, skämt å sido, känns som om om många har orealistiska krav på batteritid. Men nej, jag kör inte underklockat, dock har jag ändrat cpu governor till smartass, det innebär (vad jag har förstått) att cpun kör längre/mer på lägre frekvenserna. Vetefan om det generarar mindre strömförbrukning eller inte, annars är det nog placebo :P. Det är en djungel det där iallafall, alla har olika åsikter om vad som är bäst..
    Mitt batteri håller i ~1 dygn (mer eller mindre) beroende på hur hårt jag belastar luren. Dock är det väldigt subjektivt när man läser om andra på forumen som har telefoner som håller flera dagar... Men kom ihåg att ingen har den användarhistoriken som man själv har. Känns som att om man har en smartphone i klass större (desire,iphone..whatever) så får man nog vänja sig vid att ladda telefonen åtminstone en gång om dygnet beroende på hur hårt man belastar telefonen!

11. ParazIT

ParazIT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar vara blandat resultat där. Jag kör Defrost nu och mitt batteri räcker knappt 12 timmar. Och jag använder den endast till att surfa då och då (är i thailand och det är inte många som ringer mig)

Set Cpu verkar väldigt vettigt dock, ska testa den sen, återkommer då. Har hört gott om LEEdroid så jag plockar hem den nu också och hoppas på det bästa.

12. Sajhe

Sajhe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Angående Roms och batteritid: Oxygen eller OD är mitt svar om man inte vill ha Sense. Desto mindre skit som kommer med romen desto bättre imo.

13. ParazIT

ParazIT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur länge räcker ditt batteri? (och hur mkt använder du den då?)

Jag har börjat köra setcpu men den verkar inte göra så stor skillnad. har som lägst ca 500mhz och som högst runt 700 och nu räcker den kanske 13 timmar istället.

Har kämpat länge med att försöka få ner Leedroid 2,2f så jag vet inte om den kommer hjälpa min batteritid men om Oxygen eller OD fungerar bättre så är jag villig att testa dom.

14. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

De har ungefär lika bra batteritid, bara för att en ROM innehåller mycket apps betyder det inte att de behöver dra mer batteri. De går fortfarande in i samma viloläge och processorn används inte något mer (om den som gjort romen gjort ett bra jobb, och det hade iaf leedroid på 2.2e versionen.)
    Hade ungefär 0.5-1% vid idle med leedroid, har typ samma nu med defrost, kanske aningen bättre men det är pga en annan kernel (som bäst ger mig 7% mer batteritid än orginal).

Får ut runt 60timmar nu med 4-6timmars användning (skärm på, och surf eller spel). 3g på hela tiden, data på hela tiden också om jag vistas i områden med bra mottagning, annars stänger jag av. Ca 1%/5min vid surf med wifi, inte bra men hade sämre med leedroid, misstänker att mitt batteri inte är det bästa heller.

Sync och sådant gör jag manuellt, och skärmen har jag på 20%. Jag är nöjd iaf, sålänge man inte har massor av dötid och sitter och pillar på skärmen i 7-8+timmar i sträck så håller den nästan alltid minst 2dygn.

Annars stämmer det kandreas skrev, ingen har samma användning och Desire är en smartphone, en kraftig sådan och den suger mycket batteri, oavsett hur mycket man optimerar den vid användning. Min användning när den håller minst 48timmar baserar jag på enbart 2-3timmars aktiv användning /dag (spelar eller surfar, ringer smsar, manuella syncs), sitter man och pillar på den konstant och speciellt om man har dålig 3g uppkoppling och surfar så drar man ut vilken smartphone som helst på under 10timmar, drog ut min Desire på 4timmar på jobbet en gång med stock froyo när jag surfade konstant med 0-1 i 3g uppkoppling. :D

Last edited: 21 nov 2010
  15. Sajhe

Sajhe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Mitt batteri räcker ca 2 dagar vid medelbruk. 1,5 till en dag vid väldigt hårt bruk.

Surfar ett par timmar om dagen på mobilen, lyssnar lite på musik, spelar lite, ringer ett par minuter och skickar väl en 10 sms per dag. vid normalbruk.