Dåligt batteri

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av diadara, 8 aug 2016.

  1. diadara

    diadara Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia XZ

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia XZ
    Platta:
    Samsung Galaxy S3
    Tror jag vet svaret redan tyvärr men slänger ut frågan ändå.
    Har en Xperia Z1 som jag avgudar och vill ha kvar in i det sista.
    De senaste dagarna har batteriet börjat bete sig konstigt. Jag laddar till 100% och använder den ganska flitigt. Plötsligt vid 50-60% kommer batterivarningen upp på skärmen men jag hinner inte plugga in laddaren utan mobilen dör direkt.
    Vissa dagar kan jag använda den till 0%.
    Antar att batteriet är slut? Idag efter att den dog körde mobilen en "uppdatering" på alla mina appar som det brukar se ut efter en systemuppdatering, bara det att det fanns ingen uppdatering :/ Läste någonstans att man kunde kalibrera batteriet, men det var tydligen struntprat enligt någon annan. Vad göra?
    Jag har Lollipop om det har någon betydelse.

    Edit: fel subforum, flytta gärna


    Uppdatering!

    Skickade iväg mobilen till mumien.se för batteribyte. Det skulle jag aldrig gjort. Fick efter mycket om och men tillbaka den efter tre (!) veckor. Otroligt dålig kundservice, det tog en vecka innan de svarade på mitt första mail om min mobil hade kommit fram med posten över huvud taget. Det står klart och tydligt 48 timmars leverans på hemsidan. När de väl svarade sa de att min mobil låg på en hylla och att de väntade på leverans av del för den var slut i lagret. Ett batteri med andra ord. Varför kunde jag då lägga varan i kundkorgen vid beställning?

    Två veckor senare fick jag hem mobilen, inte fan tar det två veckor att beställa ett batteri! Det kunde jag gjort själv på Teknikdelar, det hade tagit några dagar. Under den tiden försökte jag kommunicera med dem men de svarar inte på telefon och på mail tar det två-tre dagar innan de svarar.

    När jag började använda mobilen märkte jag direkt att något inte stämde. Normalt surfande drog mycket batteri, även vilande drog den mer än vanligt. Från kl 6 på morgonen till kl 11 på förmiddagen gick batteriet från 100% till 40%!

    Förbannad skrev jag ett mail till mumien.se och bad dem förklara hur det låg till, om jag fått ett felaktigt batteri eller om de helt enkelt gett mig ett ersättningsbatteri. När jag ringde en annan namnkunnig onlinefirma som lagar mobiltelefoner, sa de att jag skulle vara glad om de bytt batteri över huvud taget.

    Jag fick svar idag från mumien.se att de tror att det är fel på min telefon, men om jag vill så kan de byta batteriet igen.

    Suck.

    Tror ni att det är fel på min mobil? Har googlat som en idiot men kan inte hitta nånting som tyder på att ett hårdvarufel i Z1 skulle kunna ligga bakom detta. Känns snarare som om de stoppat i ett billigt batteri eller vad tror ni?
     
    Last edited: 22 sept 2016