Hej, jag fick en ZTE blade i julklapp och är jätte nöjd. Men det finns ett problem batteriet tar slut hur snabbt som helst, är det bara jag som har det här problemet?
Stäng av wifi och 3g synk, min drog en massa batteri när jag hade den i viloläge, eftersom allt synkade då
välkommen till smartphones, blade är inte bättre eller sämre än dom flesta andra smart lurar, gör som inlägg ovan säger och prova desire batteri tricken.
Fick den också i julklapp och har laddat den 3ggr redan. Dock så har jag hållt på med den väldigt mycket. Jag stänger av all datatrafik och använder endast GSM så ofta jag kan. Finns många bra appar så man kan ändra detta fort och smidigt!
6:e dagen över julhelgen utan laddning idag (nere på 21%). Använd uteslutande som telefon/SMS med wifi/blåtand/3G/bakgrundssynk avstängda.
Efter drygt en veckas användande så har min batteritid blivit mycket bättre.. Första laddningarna var det riktigt dålig tid.. Nu är det mer normal tid för en smartphone
Batteritiden är en av dom sakerna som imponerar på mig när det gäller blade. Har köpt den som nödlösning då min N1 gick i backen och måste åka till England. Jag brukar alltid. Vara runt 15% spärren på kvällen. Men i skrivande stund är min batteriikon fortfarande grön. Härligt Värt att tilläggas är att jag inte ens kommer ihåg att ta med mig kameran till jobbet om jag inte har en telefon kompetent nog att påminna mig därav har jag blivit android beroende och var tvungen att hitta just denna nödlösning
Tack för alla svar. Vill bara berätta att batteritiden är bra. Det var någon "battery widget" som inte fungerade riktigt som jag ville, nu har jag haft bladen igång i 16h 43min med 19% av batteriet kvar.