Problem: Dåligt ljud vid filmning

Diskussion i 'Xperia ZR' startad av luckie, 5 sept 2014.

  1. luckie

    luckie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    Platta:
    Samsung Galaxy tab
    Platta 2:
    Asus Transformer Pad TF700T
    ROM:
    Cyanogen 11
    Övrigt:
    Android x86 på en Asus laptop
    Chromecast Gen 1
    Minix X7 HTPC
    Är det någon mer än jag som har dåligt ljud vid inspelning av film? Det spelar ingen roll om jag använder den vanliga kamera appen, Instagram eller Snap chat.

    1) I början av filmandet (läs uppspelning av filmen) så är ljudet mycket högre och sänks lite grann efter 1-2 sekunder. Oftast så sprakar ljudet på grund av denna högre volym.

    2 Under senare del av filmandet är ljudet nästan normalt, men det "knäpper" till hela tiden så att det nästan låter som om jag spelade in på kassett.

    3) Rör jag kameran i så blir det ett knorrande ljud, detta har jag lokaliserat att det är ljudet som uppstår i friktionen mellan fingrar och telefon.

    Utöver detta så tycker jag att bilden är skakig (ja bildstabilisatorn är på).

    Problem 1 har jag haft nästan sedan telefonen var ny, kanske ända sedan den var ny. Det har med andra ord inte löst sig med med uppdateringar.

    Problem 2 vet jag inte när jag fick, utan det har jag uppmärksammat nu i sommar.

    Problem 3 upplever jag att jag också har fått på senare tid. Vet inte om det kom efter uppdateringen till 4.4 eller om det kom efter att jag hade telefonen inlämnad i våras.

    Jag hade som sagt telefonen inlämnad i våras då jag hade en död pixel när jag filmade och tog kort. Efter jag fick tillbaka den så upplever jag att bildstabilisatorn är sämre.

    Har inte uppdaterat till 10.5.A.0.230 som släpptes på nytt i dagarna.
     
  2. Psycho Dave

    Psycho Dave Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har också problem med ljudet, kolla in detta klippet med dåligt ljud direkt från början. Sedan försvinner ljudet helt ett tag för att sedan komma tillbaka de sista 8 sekunderna.

    https://www.youtube.com/watch?v=IB7xQU4a300
     
  3. luckie

    luckie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    Platta:
    Samsung Galaxy tab
    Platta 2:
    Asus Transformer Pad TF700T
    ROM:
    Cyanogen 11
    Övrigt:
    Android x86 på en Asus laptop
    Chromecast Gen 1
    Minix X7 HTPC
    Mitt ljud är ungefär detsamma som i klippet, men jag tappar aldrig ljudet. Ska lämna in telefonen imorgon. Tappade telefonen i golvet så att batteriet flög ut, där efter gick strömmen upp och ner. Nu verkar den inte ladda och har kommit i bootloop när man kopplar in strömmen och går inte att starta utan strömmen inkopplad. Lite off-topic, men men.
     
  4. luckie

    luckie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    Platta:
    Samsung Galaxy tab
    Platta 2:
    Asus Transformer Pad TF700T
    ROM:
    Cyanogen 11
    Övrigt:
    Android x86 på en Asus laptop
    Chromecast Gen 1
    Minix X7 HTPC
    Nu har telefonen varit inlämnad 3 gånger i totalt 9 veckor (2+3+4) och felet är fortfarande inte löst. Sista gången så bytte de faktiskt front mikrofonen...
    Efter inlämning nr två så tillkom det två fel. WiFi är alltid på och drar ström, fastän den är avslagen. WiFi slutar bara dra ström om man aktiverar och deaktiverar Flight mode, men vid omstart så drar den ström igen.
    Sedan stängs den av när den får sig en smäll. Detta är ett fel som kommer smygandes och som nollställs vid en fabriksåterställning. I början krävs det en hårdare stöt, men efter någon dag så stängs den av om man har den i fickan när man går eller lägger den på bordet.

    Dags att reklamera telefonen, synd för jag gillade verkligen min ZR.