Dåligt med utrymme

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av ekmanmartin, 7 dec 2010.

1. ekmanmartin

ekmanmartin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Har en x10 mini med 2gb minneskort i. Men häromdagen när jag skulle installera en app så klagade den på att jag inte hade tillräckligt med minne kvar.
    Sparas inte apparna i sd minnet?
    Så många appar har jag inte så jag tycker de redan vore fullt.
    Jag har ca 30 mp3or så dom fyller juh inte upp så mycket.

2. Rossow

Rossow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    IFån 6
    Nej apparna sparas inte på minneskortet original. För att få mer plats får man roota och ta bort förinstallerade apparna eller fixa app2sd

3. diordnA

diordnA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och som vanligt måste man fixa och trixa för att lösa problem som inte borde ha existerat från början. Inte konstigt att man börjar bli oerhört trött på denna skittelefon :ehm:

4. Puss

Puss Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du köpte telefonen i tron om att a2d fanns från början så är det ju snarare du som var dåligt påläst än telefonen som är dålig.. Eftersom a2sd kom med android version 2.2 så är det ju svårt att skylla bristen på det på telefonen..
    Men som sagt går det ju att lösa på andra sätt och det finns en bra guide på det här forumet hur man gör det, men har man inte förstått förrän nu att program installeras på själva telefonen och inte minneskortet bör man nog inte ge sig in på det.

5. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Jag kan inte förstå hur folk kan klaga på för lite utrymme. Om man gör en sådan sak så bör man se över de appar som man har installerade. De som inte används dagligen bör funderas på om man ens behöver ha installerade. Använder man någon app någon enstaka gång i månaden så behöver den definitivt inte vara kvar på telefonen.

Det hela handla egentligen om optimering. Jag har optimerat mina appar och har över 100MB ledigt utrymme i mina telefoner men då har jag enbart appar installerade som jag använder minst en gång per vecka. Resten ser jag ingen mening med att ens ha installerade.

6. diordnA

diordnA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man ska inte behöva läsa på varenda liten detalj, vissa saker har man faktiskt rätt att vänta sig av en smartphone år 2010. Men fortsätt gärna att mys med din sunk-X10, själv är jag lycklig ajjfånägare nu :)

7. frotz

frotz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Haha det är ju 2010 vi lever i. Alla tekniska prylar är ju uppbyddga på flera olika sätt och har olika priser och egenskaper. Allt från att köpa en brödrost till att köpa en dator, telefon eller till och med en bil så måste man läsa vad som ingår både tekniskt och mjukvarumässigt för att få den saken som du verkligen vill ha.

Sent from my U20i using Tapatalk

8. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Om du nu hatar Android så mycket och är nöjd med din nuvarande telefon så är det kanon för dig och ditt välbefinnande!

MEN LÄGG FÖR F.. NER MED ALLA IDIOTINLÄGG PÅ DET HÄR FORUMET! :mad:

Måste väl vara trevligare för dig och ditt välbefinnande att vara på ett Iphone forum?<3

9. Puss

Puss Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lugna ner er, diordnA är ju ett praktexempel på en iphone-ägare. Är han nöjd med sin iphone och klarar av att använda den trots den hjärnkapacitet han har (eller snarare inte har) så får man väl vara glad för hans del. Sen kan man ju som sagt undra varför han hänger på swedroid forumet om han nu avskyr andorid så mycket :)

10. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Troll brukar dom kallas ;)

11. PaKr

PaKr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Sen kan man ju tycka att det är lite konstigt/dåligt att i stort sett alla Androidtelefoner kommer men ganska dåligt internminne, MEN har plats för minneskort, MEN att det är inte förens i en ganska nyutkommen version av systemet 2.2 (som endast vissa befintliga telefoner har fått/kommer få) som man kan börja spara sina appar på minneskortet.

Jag visste om detta när jag köpte min telefon, men det behöver inte betyda att jag tycker att det är bra.
    Jag köpte android istället för iphone av andra anledningar, och ångrar det inte en sekund i övrigt.