damm bakom skärmen

Diskussion i 'Hero' startad av htchero, 10 jan 2010.

1. htchero

htchero Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som rubriken lyder, har som fått damm bakom min skärm på heron. Det är riktigt irriterande. Vad ska jag göra för att på bästa sätt få bort smutsen som?

2. crewz

crewz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Förstår dig.. det är väldigt irriterande. Jag har inte Heron kvar p.g.a reparation men när jag hade den så hade jag klarat mig utan att få in damm under displayen.

Det du kan göra är att antingen bryta garantin och sedan plocka isär heron (vill man helst inte göra) men det är ett alternativ. Eller om du går till din återförsäljare och frågar om de kan lösa det. Tror inte att de skulle göra något sådant p.g.a kostnader och att du inte har några problem med telefonen förutom lite damm.

Hade det problemet på min SE W890 och det fick vara så tills garantin försvann och sedan plocka isär luren själv.

3. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Det finns, iaf i Göteborg, några ställen där man kan lämna in mobiler för skärmbyten.
    Kommer inte ihåg exakt, men var någon kille i frölunda som hette robban.
    Dom på 3 butiken på frölunda torg anlitade han när garanti tiderna hade gått ut

Kan ev ta reda på mer information om du bor i närheten

//A

4. crewz

crewz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är ju grejen att man vill inte bryta garantin. Men visst, är det så att den snubben skruva upp den och garantin slutar gälla kan du lika gärna skruva själv. Inget svårt alls.

5. PatBenson

PatBenson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm .. är inte det ett garantiärende? Om inte mobilen 'håller tätt' bör det väl täckas av garantin? *Har inte garantihandlingarna framför mig just nu*

6. htchero

htchero Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag får väl maila dom på katshing och fråga hur dom ställer sig till detta. Annars blir det väl att försöka fixa till det själv. Något jag ska vara extra vaksam på om jag gör det? eller är det så lätt att skruva lite och torka av skärmen?

7. crewz

crewz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag kan inte hitta någon guide till att skruva isär en Hero tyvärr. Ni får söka lite, jag kan ha haft otur och missat det.