Hejsan! Köpte en Blade från Telia i onsdags och märkte redan igår kväll (efter en dags användande) att det läckt in damm under skärmen, nere i högra hörnet. Är det någon annan som har detta problem, eller har jag fått ett måndagsex? Såg i denna tråd: https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=374809&postcount=12, att Baeckman hade samma problem, men dessutom ojämnheter i skärmen (som jag inte har) och fick den utbytt. Tror ni man kan få den utbytt endast pga dammläckage?
Beskriv problemet och begär att få en ny enhet alt få den "reparerad" via Anovo (om den nu är teliaköpt). Dom bör byta den utan bekymmer, men det kan ju skilja sig från fall till fall. Om så blir fallet, stå på dig. Det är inget du skall tolerera. Lycka till och uppdatera gärna tråden hur det går för dig fortsättningsvis.
Jag bytte min för bl.a just damm i skärman. Dessutom var den "böjd" i övre högra hörnet. Den gick som en DOA och byttes ut i butik. Telia byter doa inom 7 dagar. Jag tror att damm borde gå som doa.
Okej, det låter bra. För försöka ta mig dit imorgon och se vad de säger. Det känns som det blir mer och mer damm hela tiden, synd för jag gillar verkligen telefonen i övrigt.
Har också början till dammråtta i högra hörnet.Högtalargrillen kanske är orsaken. (Jag blåste lite i den och partiklarna flyttades).
Var inne på Telia idag, och det var inga problem att få den utbytt. Hade med mig kvitto och alla tillbehör och fick en ny direkt. Får hoppas att denna är tät, men det verkar vara ett ganska ovanligt problem så jag är optimistisk.
Vilket skräp... Jag har också lite damm nu i nedre högra hörnet såg jag. Jag har JJ9 ska jag ta bort allt och köra in orginal rom och hur gör jag för att lämna tillbaka till comviq?
Jag har ringt till Comviq. Tjejen där gav mig ett nummer: 0317343220. Går till nåt annat företag "brightpoint" som tydligen importerar telefonerna till Comviq och andra företag. Varför ska jag ringa dem? Är väl comviqs ansvar tycker jag.
Enligt KKL så är det säljarens ansvar att ta emot enheten. Antingen får du skicka in det själv till comviq eller få en fraktsedel från de.
Bumpar tråden lite när det gäller att reklamera Blade'n. Köpte min hos comviq (nätet) och mailade till dom för jag har nästan aldrig någon täckning med den. Fick då svar att jag skulle ringa telefonnumret 0317343220 vilket jag har försökt med nu flera gånger, men får hela tiden "Ogiltligt nummer" vilket känns riktigt skumt.
Har nu också fått detta problem på min Blade, men vet inte om jag orkar gå igenom processen att få den lagad/utbytt. Det är ju trots allt en budgettelefon, och inget jag planerar att använda i flera år.