Damm under skärmen

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av tonebank, 18 apr 2010.

1. tonebank

tonebank Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som har drabbats av detta? Själv har jag det, ett litet korn, men ändå jobbigt när man vet om det.

2. Aramis

Aramis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Redan drabbats av det? Låter inte så jättebra det. Skulle bli riktigt irriterad personligen om man skulle få det redan.

3. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

4. tonebank

tonebank Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då har jag ändå haft den i relativt dammfri miljö.

5. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    http://pici.se/550854/

var rätt mycket damm det där :S Hoppas inte det händer mig, efter 2,5år med min Diamond så har det inte synts till ett dammkorn. Kommer det in på denna känns det inte bra. Har alltid litat på HTC i det syftet

6. Crister

Crister Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du tagit av plasten?

7. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Det är nog främst damm jag har under skärmen, fick en ny telefon på garanti och även den har fått damm under skärmen. Tjejen köpte en Desire igår och det är damm under den skärmen oxå.

Är det ingen mer som har damm under skärmen på Desire, Det syns tydligt mot vita och mörka bakgrunder när man väl sett dom små kornen :).

Kontrollera:
    Släck skärmen, och låt solen lysa på/mot skärmen, ta en duk och dra över skärmen så kommer ni se om det ligger damm där under då dom kornen aldrig försvinner.

8. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag har mängder med damm i min Magic, det är fina grejjer!

9. Sgt. Stinger

Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Inget damm över huvud taget än

10. yottabyte

yottabyte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, jag har haft ett litet jävla dammkorn ända sedan jag öppnade paketet.

11. R2Droid2

R2Droid2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kul! Min Desire är full med dammkorn på cirka 1x1 cm stor yta strax intill volymknappen. Det ser ut som rena myrornas krig, även om det är en bit kvar till dammorgien i aeqvists länk. :)

Kan det verkligen vara möjligt att att dammkornen har smitit in via volymknappen? Det verkar i alla fall inte bättre.

Hur som helst uppmanade HTC mig att skicka in Desire via butiken där jag köpte henne, så än så länge verkar HTC schysst som tar dammet på allvar. Jag får se hur länge jag blir utan min älskade vän och om HTC lyckas pilla bort dammet.

Men jag har redan separationsångest och saknar Desire trots att jag bara varit utan henne i tre timmar. :-*

12. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Vet inte hur det är med Desire, men min Hero började läcka damm efter att den varit i golvet. Kollegans iPhone har samma problem, började läcka in ordentligt efter en ordentlig marksyning.

13. Elfson

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Jag hoppas verkligen att deras verkstad har ett uppgraderingskit för detta, orkar inte med att skicka in för att sedan få tillbaka och fylla den med damm igen. Har fått detta som DOA 2 ggr nu, är less på det, får min andra DOA när de är åter i lager igen, å faaan om det är damm bakom den displayen. Man kanske skall lämna tillbaka Desire och vänta på en dammtät mobil? Förväntar mig mer för 4700kr!

Last edited: 4 maj 2010
  14. andreas81

andreas81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha, kan lugnt konstatera att min lur också lider av detta problemet, märkte det alldeles nyss och det syns knappt när skärmen är på. När den är av är det dock tydligt även om det än så länge inte är mycket. Det är ett område precis till höger om volymknappen där det ansamlats. Lagom störande är det, och har det väl börjat komma in en gång så kommer det väl knappast sluta komma in mer. Ska ta och ringa HTC imorgon om detta, men vad menade du förresten med DOA?

// Andreas

15. R2Droid2

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Exakt som med min Desire, med andra ord. Massor med damm hade smugit sin in den vägen.

Jag mailade HTC som bad mig lämna in mobilen på reparation, så du lär få precis samma svar som jag.

Enligt Anovos servicesida är telefonen precis klar och skickad tillbaka till butiken, så jag får säkert tillbaka mobilen vilken dag som helst. Och nu vill jag inte se ett enda dammkorn till under displayen. :scared: Annars får jag väl försegla telefonfan med våtrumssilikon, men då kan jag väl å andra sidan använda den i duschen. :D

16. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, kan bli lagom jobbigt om jag ska skicka den till katshing, hoppas jag isf kan skicka den direkt till anovo annars blir det ju en del turer med posten, vilket känns onödigt... Måste säga att jag e besviken, har ganska höga tankar om htc och förväntar mig bättre än detta. Men om de å andra sidan fixar det utan nåt tjafs så är det ju också bra, får se vad de säger imorgon.

// Andreas

17. Elfson

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Har nu haft min utbytta Desire i 2,5 vecka nu, fasen va damm det är under skärmen i mitten till vänster, tur att jag skall få byta ut denna oxå vid nästa leverans.
    Våtrumssilikon låter som en grymt bra ide, jag skall skriva det i förslag till HTC om det kommer in damm på min nästa :)

18. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad f*n e detta menar du, har du fått ett helt nytt exemplar som har samma defekt? Eller har de bara gått in och tömt bakom displayen på din gamla utan att göra något åt problemet? De får väl ändå se till att lösa ROTEN till problemet!

// Andreas

19. Elfson

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Helt ny i förseglad förpackning. Tjejens kollade jag ju direkt när hon köpte den, damm bakom skärmen på den med.
    Skall få min tredje nu vid nästa leverans, är det damm på den med så är det den 4:e telefonen med damm bakom skärmen, jag satsar på att det är damm bakom skärmen, helt kasst är det, jag är faktiskt lite förbannad på det :)

edit: jävligt förbannad!

20. R2Droid2

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kolla med HTC om de har lust att sponsra med en tub silikon? :P

Jag har en känsla av att HTC är fullt medveten om att Desiren "läcker" eftersom de inte frågade/ifrågasatte någonting alls, utan bara rakt av bad mig skicka in mobilen.

Otroligt trist i så fall. Min gamla Qtek/HTC har blivit brutalt misshandlad och även badat i Atlanten och den fungerar fortfarande helt ok. Därför trodde jag att det är kvalitetstelefoner HTC tillverkar, men den känslan har fått sig en törn nu.