Dammsugare med mopp funktion

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Hazzze, Feb 4, 2025.

1. Hazzze

Hazzze Adult Droid Medlem

Hej!
    Är på jakt efter en skaftdammsugare med mopp funktion. Någon som har erfarenhet av sådana? Försökt läsa mig in på vilka som är bra och vad man ska var ute efter men det verkar vara en djungel.
    Några tips? Vilken är marknadens mest prisvärda och bästa modell?

2. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Dyson Submarine by far!

3. ksss

ksss Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har denna:
    Bosch Unlimited 7 Aqua BCS71HYG4, Från 5995 kr
    Prisjakt testare tyckte den var bra.

Jag tycker boschen är helt ok. Den ersätter inte manuell moppning, men jag kan iaf dra ner på det en hel del. Torkade småfläktar löser det upp och tar bort utan problem.
    Känns lite renare när man kört med moppen, man får ju bort smådam lite bättre med moppen och man gör det varje gång så känns lite renare överlag tycker jag.
    Batteriet som följer med är litet. 3Ah. Räcker drygt 10 min när man kör mopp och på turboläge.
    Jag har köpt separat laddare och 6Ah batteri......

Nackdel är att den kör ju omkring med vattnet den sprider ut. Det sugs inte upp, utan sprids omkring med trasan."Dra" upp spilld mjölk med den är ett misstag tex.

Googlade en hel del innan köp, och Dyson Submarine är nog den enda som har "riktig" moppfunktion - vattnet den kör ut sugs upp och hamnar i en egen slaskbehållare. Jag hittade iaf ingen annan.

Edit.
    Batteriet är samma som till Bosch handverktyg mot hemanvändare (gröna serien). Öppen standard, tex Husqvarna använder samma batterier i sina trädgårdsverktyg