Data meter

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Twism, 16 aug 2011.

1. Twism

Twism Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Börjar tro att det är fel på den inbyggda data meter som finns under settings.

Innan jag skickade min telefon på rep hade jag förbrukat ca 2gb på ett år och nu är det uppe i 2.42 på 14dagar!

Har provat stänga alla appar, he på data saver, stängt av data över mobilt nätverk osv.

Har även en traffic counter app som säger att jag förbrukat ca 200mb över wifi och cell

Eller har den börjat mäta all data som används internt nu också efter senaste uppdateringen?

Nån som varit med om nått liknande? ?

Last edited: 16 aug 2011
  2. AtLkpg

AtLkpg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har faktiskt upplevt samma sak sedan telefonen uppgraderades till 2.2 nordic. Testade också att ta hem en annan datatrafikmätare som också visade betydligt mindre datatrafik än den inbyggda.
    Jag har också märkt att det tar längre tid att ladda info om hur mycket datatrafik man förbrukat. På min kan det ta upp till 10
    sekunder innan man ser detta.

Last edited: 16 aug 2011
  3. Anderoid

Anderoid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag upplevde också samma sak efter uppgradering till 2.2.2 Nordic. Tidigare har jag utan problem klarat mig under gränsen på 1Gb/månad i mitt abonnemang, men plötsligt hade jag gjort av med 1,5 Gig på två veckor. Visst hade jag väl installerat nya appar också, men jag kan inte komma på vad som skulle kunna dra så ofantligt mycket. Jag använder nästan aldrig på streamad video eller musik, tankar bara ner stora filer när jag är uppkopplad på Wifi.
    Kollar jag under datahanteraren ser det ut som att nästan 50% genererats av Opera Mobile. Visst, jag surfar rätt mycket på mobilen, men inte mer än förr. Kan Opera ha genomgått någon förändring?

4. Anderoid

Anderoid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När jag tittar efter igen: Galleri står också för nästan 50% av trafiken (dvs runt 750Mb på två veckor). Vad är det för trafik? Kan det vara någon nyhet i 2.2?

5. inact_0035

inact_0035 Infant Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4GB sedan 25 Juli

Har sett samma tendens galleri 50%
    Hmm är det någon sync till google, inte picassa iallafall

Provar att tracka med
    "Track your 3G" från market

Last edited: 19 aug 2011
  6. Henkaoh

Henkaoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kör ni blur?
    I så fall tror jag det kan vara nån form av gallerisynk, alla bilder lagras i molnet.

Nu kör jag inte blur längre, och i början så valde jag att inte låta telefonen ladda upp mina bilder när jag fick frågan...(kommer inte riktigt ihåg hur den var formulerad, men något om att det handlade om att lägga dem i något moln nånstans...)

7. Nightdriver

Nightdriver Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Ändå, en bild är ca 1,5 mb stor. Det är 500 bilder på två veckor, låter mycket.
    För min del har jag 3G Watchdog och den säger ~300 mb på 1,5 veckor, Datahanterare säger 18,02 GB (!) sen den 28/7.

8. AtLkpg

AtLkpg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör inte blur, eftersom jag har originalrom nordic 2.2 (uppgraderad från gb 2.1 vid reparation). Det var efter denna uppgradering datamätaren sköt i höjden.

9. mij

mij Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Sambon har samma problem, köpte telefonen i förra veckan och vissa dagar påstår den att det har förbrukats flera hundra megabyte. Och tjuven ska enligt den inbyggda programvara vara Gallery, känns inte så sannolikt. Googlade lite kring problemet också och det verkar som att det finns flera som har samma problem, uppenbarligen här också. Däremot så hittade jag ingen lösning mer än att det sannolikt är någon slags bugg och att man inte kan lita alls på siffrorna son telefonen presenterar.

Har för mig att det är 2.2.2 Nordic programvaran. Nåja, la in en dataräknarapp idag, får se vad den säger.

10. goateye01

goateye01 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Opera Mobile kan suga en hel del. Särskilt om du inte har aktiverat Turbo.
    Opera Mini är bra mycket snålare på datatrafiken.

3G tracker kan vara ett alternativ.
    Nästa är att ange att bakgrundstjänster enbart synkas på WiFi.
    Vad tror ni händer när kompisen slänger upp 100 bilder på fejjan?