data2ext = grym prestandaökning +3000 i Quadrant

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av unikum, 12 dec 2010.

1. unikum

unikum Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
  2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Njae..... du får nog läsa på lite mer om data2ext. Det är inte direkt verklig prestandaökning även om quadrant scores säger det :)

"About quadrant scroe:
    the reason this will tell you that you your phone is faster is the write cache. So it doesn't mean your phone IS faster. It only tells you that the RAM+SD-card r/w is faster than your NAND."

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=867049

Last edited: 12 dec 2010
  3. unikum

unikum Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Låter konstigt i mina öron...men visst jag är ingen expert. Quadrant kollar ju 2d och 3d bl.a. Kan det verkligen påverka så mycket?!

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag är ingen expert heller. Men jag anser mig tillräckligt tekniskt kunnig för att förstå vad devs pratar om ;)

Anledningen till att du får så höga quadrantscores har inte med 2d och 3d att göra. Om du har quadrant advanced så ser du oxå att just 2d och 3d ökar inte. Det har med att du "lurar" telefonen att internminnet ligger på sdkortet. Det som ökar är I/O läsningen och den läsningen ändras från att läsa från NAND (som det är tänkt) till att läsas från cachen. Det i sin tur gör att det läser och skriver snabbare och det är det du ser som den som den stora ökningen på quadrant scores.

Sen är inte data2ext scriptet klart än. Det är massa problem och många som råkar ut för korrupta sdcards. Det segar som tusan när du installerar apps, eller syncar osv...

Det däremot data2ext kan vara väldigt bra till är om man vill ha massa med utrymme till appar. Men som sagt... detta script behöver mer arbete för att bli helt bra! :)

5. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

När det är klart kommer det att bli som att stoppa en ssd i en dator ;)

6. Tobias Rydholm

Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För att det ska bli som en SSD-disk måste du få tag på ett kort med klass 100, och det lär nog dröja innan det kommer.

7. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Nu var det ju inte så att jag menade att man skulle få lika snabb -r -rw på en telefon som på en dator, utan försökte bara ge en klarare bild över ämnet