Dataförbrukning

Discussion in 'Galaxy S' started by Klonka, Oct 20, 2010.

1. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag var nyss i kontakt med tele2 för att klaga på att det inte står specificerat på varje faktura hur mycket data man har förbrukat. Det hade varit bra att kunna kolla tillbaka på tidigare månaders dataförbrukning för att kunna avgöra om man ska uppgradera eller nedgradera sin dataplan. I vilket fall så nämnde han att det ska gå att se hur mycket data man förbrukar på SGS. Någon som vet vart man hittar den här informationen?

2. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vet inte om det finns något inbyggt stöd för det, men jag kör med NetCounter och det fungerar bra.

3. 112

112 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

tror inte det går utan en app. Testa netcounter, den visar dock lite fel för mig..

4. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har Tele2 också och använder 3G Watchdog, den är jättebra, testade Netcounter förut men den funkade inte 100 för mig

5. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipsen! En sak som slog mig bara. Jag antar att den här kommer ligga och köra i bakgrunden hela tiden då? Känns lite dumt att man ska behöva offra lite ram och batteri bara för att Tele2 inte kan säga hur mycket data jag gör åt per månad. Jaja...får se hur jag gör.

Last edited: Oct 20, 2010
  6. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns en tjänst som heter "mina sidor". Det finns även en app på market som heter Tele 2 som använder denna info. Där syns förbrukad datamängd för mig iaf.

7. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo som föregående säger så finns det en app som heter Tele2, men den måste man klicka på för att se, den jag pratar om ser man hela tiden, men det är ju en smaksak

8. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo jag har den appen och är medveten om "mitt tele2" som det heter. Jag är ändå inte riktigt nöjd. Egentligen grundar det sig mest i att jag tycker att Tele2 borde kunna skriva ut hur mycket data man använt på fakturan. Känns lite omständigt att jag själv måste försöka komma ihåg att kontrollera detta mot slutet av varje månad. Missar man det så har man ingen möjlighet att få reda på informationen som det är nu.