Datamängd per timme?

Diskussion i 'Allmänt' startad av jeo, 9 mar 2012.

1. jeo

jeo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

är det någon som vet hur mycket datamängd det går åt för

surf/timme
    spotify/timme
    gps via google maps/timme

såg tele2:s erbjudande och det är ju riktigt intressant. nackdelen är ju gränsen på 10 GB, men man kanske inte kommer upp i det per månad. det motsvarar ju ca 300 MB om dagen..

har telenor idag och det är ju telesnordyrt om man jämför. 699 kr per månad, men då är ju datamängden inte begränsad..

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Surf/timme beror ju på hur mycket du surfar och vad du surfar på.

Spotify kan du köra offline och då drar den ingen datamängd. Här hittade jag lite siffror:
    http://macworld.idg.se/2.1038/1.245069/sa-mycket-datatrafik-anvander-spotify
    1,24 MB/minut => 74,4 MB/h
    En annan väg att gå för att få info om dataförbrukning är att kolla på Swedroid :-)
    https://swedroid.se/spotify-dataforbrukning/

GPS via google maps/timme beror på hur mycket du rör dig och zoomar ut och in på kartan. Om du står still så bör datamängden vara försumbar om ens någon.

Övrig datatrafik, dvs. appar som uppdaterar sin status och kollar saker för att fungera normalt drar några få MB per dygn.

Jag har 1 GB/månad, men använder inte Spotify. Enda gången jag kommer över den datamängden är då jag använder telefonen som accesspunkt för min dator.

Last edited: 9 mar 2012
  3. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Jag testade google maps(navigation) och körde väl typ 2 minuter och stängde av, då hade det dragit ca 5mb enligt 3gwatchdog. Så har man inte någon form av fri surf tar det nog slut snabbare än tåget.

4. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag kör spotify rätt mycket, surfar en del och använder gpsen nån gång ibland. Jag kommer ytterst sällan upp i över 500mb/månad om jag inte, som e7andy, använder telefonen för att surfa på datorn eller tankar stora filer över 3g. Jag kan nästan lova dig att du aldrig kommer upp i 10gb på en månad :)

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag använder Spotify några gånger i veckan och kommer aldrig upp till 1 GB per månad. Har en del offline i telefonen men långt ifrån alla.