Datamängd

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av zosma, 24 jan 2012.

  1. zosma

    zosma Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Jag har telia flex small just nu, som man kan utöka med mer surf vid behov.
    Men om jag ska kolla datamängden, så kan jag skicka sms till 4466 med datamängd. Men man kan även kolla saldo med *120# eller om det är bara för telia refill. För när jag 'ringde' *120# så fick jag svaret att jag hade 68 mb kvar, men när jag skickade sms till 4466, så fick jag som svar att jag hade 442 mb kvar, så vilket av dom kan man lite på?
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 586
    Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har Telia Max 25 och jag verkar inte kunna se min datamängd med *120#. Jag ser bara hur mycket jag har ringt för och hur många sms jag har kvar. Att sms:a datamängd till 4466 verkar dock inte vara speciellt exakt. Enligt det svar jag får brukar jag typ alltid ha 850-900 mb kvar i slutet av varje månad, vilket inte stämmer enligt räkningen. Jag föreslår en app (t.ex. 3G Watchdog) och låt den hålla koll åt dig. Det kanske inte är helt exakt men enligt mig bättre än att ringa *120# eller sms:a datamängd
     
  3. zosma

    zosma Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Ja, tyckte det var så konsting när jag kollade med *120#, och fick svar att jag har 0 kr att ringa för och 68 mb fri surf. Men datamängd sa 442 mb. Det ingår ju som standard 0,5 gb, Har inte använd mycket, lite google maps och surfat väldigt lite. Men tittade dock idag på svtplay så ska det låta, det är en timme lång, men vet inte hur mycket data den använder, använde inte appen på svtplay, utan använde webläsare, men ändrade inte på kvalité så tror att den är någonstans i mitten.
     
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 586
    Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag använder 3G Watchdog och tycker det funkar bra. Där kan du ställa in din hur stor din datamängd är och hur länge den räcker. Ställ in på 0,5 GB för en månad eller 500 mb/ 31 dagar mb för en dag. Skicka sedan datamängd till 4466 och kolla hur mycket du har kvar. Prova sedan att ladda ned något vars storlek du vet. Kolla om storleken stämmer överens med den datamängd 3G Watchdog påstår att du laddat ned. Vänta sedan någon dag och skicka datamängd en gång till till 4466. Då kan du se vilken du tycker stämmer bäst :)
     
  5. zosma

    zosma Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Jag provade 3G watchdog på min tab, men den kunde inte hålla isär vad var 3g och vad som var wifi. Nu var det ett tag sen dog.
     
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 586
    Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
  7. zosma

    zosma Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Ok, ska ta och testa, kan ha varit att den inte var fullt kompatibelt med android 3,1 också. Men ska kolla på det.
     
  8. zosma

    zosma Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Nu har jag installerad watchdog, vet inte vilken version man borde ha tagit, men har watchdog 3g pro free just nu.
    Men fortfarande lite osäker på vad som är riktigt med min datamängd. Ringde telia, han kunde inte se i systemet hur mycket trafik jag hade kvar, men sa att dom hade lite problem med tjänsten *120# och att sms 'datamängd' skulle vara det riktiga. Men om jag kollar på mina sidor på telia, och går där in på saldo, så säger den också 68 mb. Nu har jag använd lite mer trafik, och mina sidor säger att jag har kvar 58 mb, alltså använd 10 mb, och om jag skickade sms med datamängd, och den säger 432 mb, också 10 mb.
     
  9. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 586
    Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har gratisversionen. När jag pratade med Telia i somras sa de att det kan vara någon dags fördröjning både när man sms:ar datamängd och ringer *120#. Men det verkar ju som att sms:a funkar för dig? Det funkar inte något vidare för mig.... Kontsigt.