Problem: Datatjänsten används?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av retro123, 19 jul 2013.

1. retro123

retro123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Flashade stock ROM från wanamlite och sen gick tillbaks till wanamlite genom en nandroid backup. Batteriet tar slut mycket snabbare än förut..
    kollade runt i inställningarna och när jag vill ändra "nätläge" så får jag upp en ruta som säger "Det går inte att ändra nätverk när datatjänsten används" Vad jag kommer ihåg så har jag aldrig fått någon sådan varning förut?
    Vet inte vad som kan gått fel annars, 50% batteri kvar nu efter en hel dag, normala innan detta vore 75% åtminstone.
    "Datatjänsten används" vad betyder det?
    Något annat tips på varför batteriet sugs ut betydligt snabbare än förut? Inga extra appar, tvärtom så har jag avinstallerat det mesta skräpet jag inte använder. Kör även "greenify" precis som förut.

Last edited: 19 jul 2013
  2. efex

efex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Senare versioner av samsung-based roms ska enligt uppgift dra mer ström än de tidigare. Kan det vara så att du uppdaterade modemet när du flashade in stock rom:en? Kan vara det nya modemet som gör det isf. XXDME4 kör jag på, fungerar klockrent men drar mer än de tidigare versionerna jag körde (då iofs Android 4.1.1, 4.1.2 drar mer). Hade då 4-5 dagar uptime, numera klarar telefonen max 2-3 dagar. Testar just nu PACman ROM med uNEAK kernel, 3% har telefonen dragit de senaste 2 timmarna.

Om du vill köra "stock" så rekommenderar jag ARHD, körde v17 med simplistic framework och Perseus kernel ett bra tag. Gav väldigt bra batteritid!

retro123 gillar detta.
  3. retro123

retro123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Tack efex, modemet var redan det senaste. Hur som helst så verkar jag vara tillbaks med min förra batteritid som jag är riktigt nöjd med. Vet inte riktigt vad som hände men nöjd nu i alla fall.

Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Beta

4. rome73

rome73 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har stockrom och får denna varning ibland. Den kommer om mobilen samtidigt som jag byter nätläge hämtar/skickar data över mobilnätet...

retro123 gillar detta.