Datatrafik "hänger sig" trots full täckning (tele2) och 3G ikon.

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Xebylon, 4 aug 2010.

1. Xebylon

Xebylon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

När telefonen legat låst ett tag och jag skall göra något som kräver 3G händer det ofta att jag får ett "Network error", ingen data sänds eller tas emot enligt 3G ikonen. Jag har full täckning och en 3G/H ikon synlig. Jag har testat båda den officiella tele2 APN och den "inofficiella" som står i swedroids wiki (mobileinternet.tele2.se etc).
    Datatrafik via wifi funkar utan problem. Har noterat att 3G ikonen inte försvinner som den brukar när wifi och 3G (fungerande) är igång samtidigt.

Har testat att:
    Växla mellan APN (internet.tele2.se och mobileinternet.tele2.se).
    Gå in och ur flightmode.
    Manuellt koppla ner och ansluta till Sweden 3G (tele2s 3G nät).
    Köra i WCDMA only från service menyn (har även GPRS -> 3G problemet som verkar vara relaterat till tele2)
    Köra APNdroid för att stänga av och sätta på 3G.
    Avsluta alla aktiva appar med "end all" widgeten från System panel lite.

Inget av detta hjälper.
    Än så länge är det endast en omstart av telefonen som får 3G trafiken att fungera igen...ända tills samma sak händer igen...
    Detta är väldigt frustrerande, väldigt drygt att behöva starta om telefonen titt som tätt när man vill göra minsta lilla grej som kräver en internet uppkoppling

Är det någon som upplever/upplevt samma sak som jag? Har ni lyckats lösa det?

Tacksam för idéer, observationer eller en lösning!

2. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har också råkat ut för konstiga avbrott, men har inte behövt starta om telefonen för att få det att funka. Har Tele2 med fast jag tror det är telefonen som strular i detta fallet.
    Edit: gäller i webbläsaren enbart för mig tror jag.

3. Xebylon

Xebylon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ok.
    Hos mig gäller det oavsett app. Hoppas det inte är hårdvarustrul. Eftersom det oftast är efter att telefonen går ur sleepmode och att en omstart löser problemet gissar jag på mjukvara. Funderar på att flasha in senaste läckta rom om inte Samsung släpper en patch snart...