Problem: Datorn tappar anslutning till mobilen (USB)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av harull93, 6 nov 2011.

1. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Tjenare! Jag är en rätt ny ägare av en S2 och jag är grymt nöjd, men jag har ett litet problem med att ansluta mobilen till datorn med USB.

Jag får kontakt med datorn till en början, men när jag försöker föra över, låt oss säga, 10 bilder, så stannar den vid hälften, sen säger den att det inte gick att hitta eller föra över bilden. Jag stänger ned överföringen och öppnar "My Computer" igen, allt hakar upp sig ända tills jag drar ut sladden ur mobilen, då blir allt som vanligt. Efter jag gjort det så står det "Synkroniserar" på mobilen, och den vägrar sluta synkronisera tills jag kopplat i den i datorn igen.

Någon som har stött på detta problem förut och har en lösning?

Tack på förhand!

Off topic: Tror ni att ICS kommer komma till Samsung Galaxy S II?

2. DoItJust

DoItJust Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem. Småfiler går bra att överföra, större filer (>~25MB?) medför omedelbar låsning. Det går att kopiera stora filer om jag mountar som usb. Har inte alla detta problem?

3. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Min hittar första gången jag kollar in den och om jag av nån anledning kopplar ur den för att senare koppla in den igen så hittar den inte. En "felsökning" i Kies fixar inte problemet utan det krävs att jag startar om datorn.

Skittråkigt

4. Dozer

Dozer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma sak även för mig.. skitirriterande... får koppla in och ur telefonen ett antal ggr... och ibland funkar det.. Tror det kan ha med sladden att göra för min del... håller jag telefonen helt still så kan det funka.. lägger jag ifrån mig telefonen så tappar den kontakt. Men det konstiga är att jag inte har gjort något med sladden, den hänger inkopplad i samma USB som alltid, och har aldrig rullat över den med stolen eller dylikt.