Datorn upptäcker inte längre telefonen

Diskussion i 'Desire HD' startad av geckoo, 10 december 2011.

1. geckoo

geckoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej

Plötsligt en dag när jag kopplar in telefonen via USB till datorn så kommer det inte upp någonting i varken datorn eller telefonen om att en enhet har upptäckts. däremot så laddar telefonen och kollar man i telefonens status i inställningarna så står det att den är kopplad till datorn via usb. Kör CM7. har prövat i en annan dator också

en snabb googling visar att många andra också stött på detta problem och att det även existerade på desire. har prövat att ta ut SD-kortet, startat om luren etc. etc. någon som har haft detta problem och löst det? är inte jättesugen på att flasha om telefonen.

tack :)

Last edited: 10 december 2011
  2. geckoo

geckoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kom fram till att jag har usb brick, eftersom telefonen inte hittar sd-kortet längre. kör därför 'fastboot oem enableqxdm' 0 i fastboot, men cmd säger bara "waiting for device". Vad ska jag göra? som det är nu är ju hela telefonen paj eftersom jag inte kan använda sd-kortet :(

3. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
  4. geckoo

geckoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Problemet uppstår ju direkt på första punkten. När jag kör fastboot oem enableqxdm 0 i cmd så står det bara waiting for device. kör jag adb devices så får jag "list of devices:" och sedan är det bara svart. den verkar inte hitta telefonen helt enkelt :ehm: