Min kompis har en dator som stängs av och efter sju sekunder startar om, och den gör så hela tiden. Vad kan vara fel?
Den kanske överhättas så att den tvångs avslutas. Skruva upp datorn och kolla om det är fullt med damm i den. Du kan också pröva att installera om Windows.
Alltså den dör helt random, och nästan exakt efter sju sekunder startar den om. Om jag inte missminner så kan det bero på en trasig psu. Vad tror ni? Är hans psu gången?
Ni kan ju börja med att installera om den och se om det hjälper. Om den inte gör det ringer ni helt enkelt (datorns märke)s support och ber om hjälp där.
1: dammsug burken 2: installera om windows 3: plocka ur allt som inte är nödvändigt, dvs börja med bara ramminne (en sticka) och professor (och grafikkort om det inte finns inbyggt) och utgå från det.. Testa sedan komponent för komponent... Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!
Dammsuga dator är väl inte så smart? Men det enda jag också kommer på är att testa komponent för komponent Sent from my Desire HD
Känner att infon är för dålig. Kan vara mycket.. Kan han använda datorn i en viss tid och sedan startas den om?
Skyrim, BF3, Saints Row 3, sen kanske något mer spel. Nu funkar den helt plötsligt för honom! Med största säkerhet har vi kommit fram till att det rör sig om ett glappande psu.
För att jag vet av erfarenhet/mycket googlande är att call of duty black ops och battlefield bad company 2 kunde starta om datorer på random. Spelade ingen roll om de var från 1998 och kostade 20kr eller om de var från 2011 och kostade 30tusen, om du spelat i 10minuter eller i 5h så fanns någon känd bugg som både dice/vilka nu som gjorde CoD:BO inte kunde förklara. Nu vet jag ej om det är fallet med battlefield 3 aswell då jag inte stött på något sådant hittills men kanske värt att googla för att se efter. Fanns iaf hundra/tusentals personer som det hände för i bf/cod. Glappande psu? Hur kom ni fram till det? Stänger den av när ni rör på kablarna eller? Finns alltid någon som har en psu liggandes, hör efter om någon har så kan ni säkerställa om det är psu'n eller inte