Diskussion: Datum för 4.1.2 på COW (tele2) eller TLN (Telia)

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Needlemouse, 11 jan 2013.

1. Needlemouse

Needlemouse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Idag finns det 800 bandet (COW) och 900 bandet (TLN).

Denna tråd är tänkt som bevakning då ingen annan finns - när någon får 4.1.2 utrullad på sin lur eller hör något skvaller (som datum) för kommande release av 4.1.2.

Själv har jag ett Telia-Sim i en Tele2 (Comviq) lur så jag lär inte få någon OTA av Telia för 800 bandet. Finns säkert fler som mig eller andra som vill bara hålla koll på tråden vad som händer.

Admin får gärna fästa den! :P

2. rekoil

rekoil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tele2 = COV
    Telia = TLA

Då Telias är en standard GT-I9305 så kan man se releasen till den här: http://www.sammobile.com/firmware/ajax/ajax.monitorrelease.php?model=GT-I9305

Tele2's monitoras inte så utförligt utav SamMobile, så den får vi nog hålla koll på själva.

3. jfs

jfs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsun Galaxy Note 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsun Galaxy Note 4
    ROM:
    Stock
    Info:
    Google Now Launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S 4
    ROM:
    Stock
    Info:
    Google Now Launcher
    Hej!

Pratade med en säljare i en Telenorbutik igår och enligt honom så kommer de inte med ett 4g mobilabb före midsommar. De är nöjda med sitt 30/Mbit abb (de har gott om plats i 3g nätet), Telia och Tele 2 har det inte så därför kör de 4g. Jag har en olåst i9305n för Tele 2, ska funka i kommande Telenor 4g. Men enligt den säljaren är det ändå små skillnader mellan Tele 2 och Telenor så han trodde inte att min lur skulle funka med Telenor 4g. Har ringt kundtjänst flera ggr och fått beskedet att det ska funka med en i9305n. Undrar om det finns någon i hela Sverige som kan ge något vettigt svar?

Nu är mitt abb inte bundet hos Telenor så jag kan byta till Tele 2 om jag vill. Bara att vänta på kommande JB-uppdatering.

Vill ni bli förvirrade så skaffa en ny Mobil och vänta på besked om uppdateringar ;)

4. ABEIDO

ABEIDO Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har själv Tele2 köpt 9305 men jar telenor olåst. Undrar också om kommande 4gt men mer vad gäller uppdateringen och om vi ens får den då som jag förstår det att detta hanteras av telenor/telia/3 osv. Eftersom telenor inte säljer telefonen så kommer de inte heller släppa en uppdatering på en produkt de inte har. Men om uppdatering sköts av samsung/google ska det ju kvitta.

5. jfs

jfs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsun Galaxy Note 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsun Galaxy Note 4
    ROM:
    Stock
    Info:
    Google Now Launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S 4
    ROM:
    Stock
    Info:
    Google Now Launcher
    Tjena!

Har varit kontakt med både Samsung och Telenor och inte blivit ett dugg klokare. Telenor sa ena dagen självklart kommer de ta in telefonen så fort 4g släpps, nästa dag hade ingen aning om vare sig 4g eller s3lte. För mig är det egentligen skit samma eftersom jag kommer upp i 20-25 Mbit hos Telenor och det räcker bra just nu. Men det är klart att 4g vore häftigt.

6. ABEIDO

ABEIDO Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här får riktigt bra hastigheter på 3g men skulle varit kul med 4G.

Intressant är att på min polares mobil som är en S3 utan 4G med exakt samma abonnemang så får han mkt sämre hastighet på samma geografiska plats. Så det verkar som 4G versionen har bättre modem/antenn på 3g.