De läckta gingerbread - erfarenheter?

Diskussion i 'Blade' startad av Whettingstone, 28 jun 2011.

1. Whettingstone

Whettingstone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag försökte mig just på Blue Ginger eftersom den verkade väldigt trevlig.

Den gick dock inte att köra Titanium på direkt och google hjälpte inte heller till med appar. Titanium kunde göra restore på data dock så jag körde på det hela och började installera appar.

När jag kom till tasker så fick jag problem. Tasker fick force close varje gång. Eftersom jag anser tasker vara en av de bästa apps jag har så gick jag tillbaka till Swedish Spring igen.

Min fråga är dock era erfarenheter av de läckta versionerna av gingerbread. Hur funkade restore? Funkade alla appar? Om ni kör tasker, funkade den? Batteritid? Ja, allt ni kan tänka er egentligen.

2. Godsmith

Godsmith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör Blue Ginger, allt jag har testat funkar. Men jag har inget program som går ner så långt på djupet som Tasker gör och samtidigt inte kräver root.

Den började inte installera appar från Market automatiskt så som jag sett att CyanogenMod gör, utan jag fick göra det själv med Titanium. Men allt utom Peggle gick utmärkt att återställa, och då kan det mycket väl vara jag som misslyckades med backupen.

Jag har bara haft på den ett och ett halvt dygn, så det kan vara något tidigt att utvärdera batteritiden, men utifrån det lilla jag har sett ser det extremt positivt ut; den spelar i en helt annan liga än både CyanogenMod och Green.

Performance är liknande den i Green, möjligen snäppet långsammare.

3. frank

frank Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har installerat apparna själv via market och sen återställt data med titanium, i vissa fall (typ ett spel) har jag återställt både app+data mha titanium. Alla appar funkar.
    Batteriet håller i två dagar för mig, lite mer/lite mindre beroende på användning...kör Ginger Stir Fry lite beta8.

4. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Fler jämförelser mellan dessa (i synnerhet wbaw's gringer stir? då den verkar ha fått bäst omdömen och vara mest populär) och cm7 skulle uppskattas.

Kör själv cm7 i dagsläget som jag ogärna vill lämna då jag gillar många av dess extra features, i synnerhet kontrollerna i notifaction bar samt dess möjlighet att kontrollera apparnas behörigheter. Men är skillnaden i batteritid som dag och natt (haft lite battery drain på sistone, 10%+ under natten utan något på) samt att skillnaden i prestanda knappt är märkbar, eller t o m kanske i favör av dessa roms så kan det blir svårt att inte rättfärdiga ett byte.

5. razer_d

razer_d Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Den läckta romen går inte att övecklocka med. Dessutom finns det en underlig gps bugg som gör att gps:n inte går att starta igen efter att man har stängt ner den helt. Jag håller mig till CM7 green v5 så länge.

6. Whettingstone

Whettingstone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

gps buggen uppstår inte för mig. Jag kör med stir fry 7.

7. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Gps buggen blev fixad, dock så i beta 8 så kan man inte stänga av gps om man gjort en ren installation av beta 8. Går man från beta 7 till 8 utan wipe så fungerar det.