De Niska 3d drivers?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av babydroid, 2 nov 2010.

1. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Är det någon som har testat De Niska 3d drivers? funkar dom fint?. har sett ett par videos på youtube som visar 3d performance på spican med denna mod.

har testat att ladda hem och köra apply any zip i recovery. men den hittar inget så jag antar att det inte är så man skall göra. någon som vet?

Filerna till modden finns här http://forum.samdroid.net/f55/3d-driver-spica-1224/

Det är alltså INTE Tomas3q´s 3d drivers.

De Niskas mod ser ju ut att funka riktigt fint iaf.
    men som sagt. är det någon som vet något om detta? och hur man installerar dom?

och frågan är ju om dom funkar med min kernel och allt annat

Programvaruversion: 2.1-update1
    Basbandsversion: i570EXXJC1
    Grundversion:2.6.29 spica@spica-dev#1026
    Kompileringsnr: samdroid turbo v10

tacksam för svar.

2. Jontatas

Jontatas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hmm.
    Ovanstående låter ju som rätt device-breaking om man säger så. Om man inte kan väcka telefonen blir det ju lite trist. :)
    Annars vet jag att det fungerar att byta system/lib/egl/libGLESv1 mot den nya drivern med adb push och sedan boota om. Så gjorde jag.
    Har inte märkt så stor skillnad mer än att Angry Birds får mer rätt textures och att galleriet slutat fungera.
    Vad jag vet så har De Niska bara tweakat de gamla dåliga Samsung drivisarna, därav en hel del problem. Tomq3 skriver om de ifrån scratch så de har lite större potential, men man vet ju inte helt när de kommer.

/J