Fråga: Deaktiverat WIFI

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av frollo, 18 aug 2013.

1. frollo

frollo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lyckas med bedriften att trycka på "glöm" på mitt hemma nätverk i mobilen när jag höll på med ordna med min nya router. Nu när jag försöker ansluta till det så står det att nätverket är deaktiverat. Har försökt med att starta om telefonen. Tagit ut batteriet en stund. Inget verkar fungera. Går att ansluta till oskyddade nätverk men inte till mitt eget.
    Någon som har en lösning ?

Tack på förhand
    Mange

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Testat att starta om nätverket/routern? Säker på att det är "glömt"? Deaktiverat brukar komma upp för mig när ibland med av lite olika anledningar men då är det icke "glömt".

3. frollo

frollo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Yes testade att starta om den men hjälpte inte. Knapparna jag får fram inne på ett nätverk som jag är ansluten till är avbryt, avancerat och glöm. Läste om att mobilen behöver ett nytt nummer ip eller mask. Kan man reset det på något sätt?

4. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Vet inte hur det är längre i Android samt inte vilken typ av nätverksstandard du har men borde funka i "avancerat" eller liknande, dock tror jag att du i nyare versioner av Android måste vara ansluten till önskat nätverk för att byta den interna masken/IP numret.

Kolla runt i routern om du har en sådan, borde gå att "återställa" ta bort enheten där ifrån om det nu är det som spökar.

5. frollo

frollo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick ordningen på det efter att ha tagit ur batteriet och startat om mobilen typ 100 gången:-)